Gå til innhold
Arkivverket

Dødsmeldingar Vardø 1893, 1907 og 1941 (Guttormsen)


Lars E. Øyane
 Del

Recommended Posts

Hei!

 

I samband med bygdebokarbeid for Luster kommune i Sogn er eg interessert i dødsmeldingane for desse fire personane for å få oversyn over ervingane deira:

 

GUTTORMSEN, Ingeborg Anna (fødd Jacobsen), døydde i Vardø 23.7.1893

 

GUTTORMSEN, Ole, døydde i Vardø 22.5.1907

 

GUTTORMSEN, Marie Birgitte (fødd Henningsen), døydde i Vardø 27.1.1941

 

GUTTORMSEN, Kristen, døydde i Sør-Varanger 31.5.1964

 

Eg takkar so mykje på førehand for hjelpi og vonar på eit snarleg svar!

 

Med venleg helsing,

 

Lars E. Øyane

Endret av Lars E. Øyane - Bad Kohlgrub - Bayern
Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 3 uker senere...

Marie Birgitte f. 10.08.1867 Tromsø see # 159

 

Kildeinformasjon: Troms fylke, Tromsø, Klokkerbok nr. 7 (1867-1875), Fødte og døpte 1867, side 11.

Permanent sidelenke: http://www.arkivverket.no/URN:kb_read?idx_kildeid=9709&idx_id=9709&uid=ny&idx_side=-13

Permanent bildelenke: http://www.arkivverket.no/URN:NBN:no-a1450-kb20070606670316.jpg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Thank you bergiverson for several messages in regard to the Guttormsen family in Vardø and Kirkenes.

 

I already have most of the information I need on the background of this family, and my problem is to locate information about the lives of Ole Guttormsen's children, and their possible spouses, whence my inquiry to the States Archives in Tromsø for these death notices.

 

As far as Kristen Guttormsen is concerned, the date on the tomb stone appears to be wrong. I got my date from the church office in Kirkenes.

 

Very sincerely yours,

 

Lars E. Øyane

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 år senere...

Hei!

 

Eg kan ikkje sjå at eg har motteke noko svar på desse spørsmåli mine frå 2013 og tillet meg difor å henta fram att emnet i dag.  I tillegg til dei nemnde fire personane i innlegg #1 vil eg gjerne få leggja til ein person:

 

HANSEN, Henriette, busett Bjørnevatn, gravlagd Kirkenes, døydde 19.2.1971

 

Eg takkar so mykje på førehand for hjelpi.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dette forum er beregnet på enkle, kjappe oppslag i kilder som ikke er tilgjengelig på nettsidene våre. Henvendelsen din er ikke fanget opp hos oss, pga at andre har vært og svart på den. Du får sende en forespørsel på ordinær måte til satromso@arkivverket.no  Skiftemateriale fra Finnmark er mangelfullt fra tiden før 1945, og tidkrevende å lete i.

 

På vegne av Statsarkivet i Tromsø

 

Eva K. Jeppesen

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

Du kan poste nå og registrere deg senere. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Ditt forrige innhold har blitt gjenopprettet .   Tøm tekstverktøy

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Del

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig Informasjon

Arkivverket bruker cookies (informasjonskapsler) på sine nettsider for å levere en bedre tjeneste. De brukes til bl.a. skjemaoppdateringer og innlogging. Bruk siden som normalt, eller lukk informasjonsboksen for å akseptere bruk av cookies.