Gå til innhold
Arkivverket
Mette Fausko

Vielser Bragernes og konfirmerte på Bastøy.

Recommended Posts

Mette Fausko

Jeg kan ikke finne vielser / lysninger for årene 1943 og 1944 for Bragernes i Drammen. Er de gått tapt?

Har i mange år lett etter konfirmanter som bodde på Bastøy guttehjem,hvor er de i perioden 1900-1905?

Mvh.Mette

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
Kristian Hunskaar (Arkivverket)

Jeg kan ikke finne vielser / lysninger for årene 1943 og 1944 for Bragernes i Drammen. Er de gått tapt?

Har i mange år lett etter konfirmanter som bodde på Bastøy guttehjem,hvor er de i perioden 1900-1905?

Pga kirkestreiken under siste del av krigen er protokollene ofte ikke ført. Spørsmålet er ellers overført til Statsarkivet på Kongsberg, som oppbevarer kirkebøkene for Bragernes og Borre, og som kanskje kan gi deg ytterligere svar.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
Statsarkivet i Kongsberg

Når det gjelder vigsler under krigen, se tidligere svar gitt på forumet av Yngre Nedrebø den 30.12.2010

http://forum.arkivverket.no/topic/168815-83480-vielser-under-krigen/

Spørsmål om konfirmerte ved Bastøy skolehjem har også blitt besvart tidligere her på forumet http://forum.arkivverket.no/topic/128808-43339-bastoey-guttehjem/

Vennlig hilsen

Statsarkivet i Kongsberg

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
Mette Fausko

Når det gjelder vigsler under krigen, se tidligere svar gitt på forumet av Yngre Nedrebø den 30.12.2010

http://forum.arkivve...r-under-krigen/

Spørsmål om konfirmerte ved Bastøy skolehjem har også blitt besvart tidligere her på forumet http://forum.arkivve...toey-guttehjem/

Vennlig hilsen

Statsarkivet i Kongsberg

Ja, jeg er fullstendig klar over at spørsmålet har vært opp på forumet før , men det er helt tilbake til 2006,altså 7 år siden. I et av innleggene står det: Kirkebøker for Borre 1900-1920/konfirmerte er ikke digitalisert.

Kan statsarkivet vennligst svare på om når disse vil bli digitalisert og ikke bare henvise til gamle innlegg som ikke gir svar på det jeg spør om.

Mh.Mette

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
Statsarkivet i Kongsberg

Etter det vi kan se, har ikke situasjonen endret seg siden svaret i 2006. Statsarkivet kan ikke se å ha mottatt ytterligere kirkebøker fra Borre. Du kan spørre prestekontoret om hjelp.

Vennlig hilsen

Statsarkivet i Kongsberg

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
Mette Fausko

Etter det vi kan se, har ikke situasjonen endret seg siden svaret i 2006. Statsarkivet kan ikke se å ha mottatt ytterligere kirkebøker fra Borre. Du kan spørre prestekontoret om hjelp.

Vennlig hilsen

Statsarkivet i Kongsberg

Takk for tilbakemelding, jeg skal kontakte prestekontoret.

Mvh.Mette

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
aorguru@gmail.com

Jeg leter også etter konfirmerte på Bastøy i 1902, men fortsatt er ikke de kirkebøkene lagt ut på Digitalarkivet. Er det noe håp om at dette snart kommer?

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
Statsarkivet i Kongsberg

Etter den siste posten fra 2013 har Statsarkivet i Kongsberg mottatt en kirkebok for Borre som blant annet inneholder lister over konfirmerte for 1896-1919, her er det også lister over konfirmerte ved Bastøy kapell. Hvis du oppgir navn på den personen du leter etter kan vi gjøre et oppslag for deg.

Vi vet imidlertid ikke når kirkeboka vil bli skannet og gjort tilgjengelig i Digitalarkivet.

Vennlig hilsen

Statsarkivet i Kongsberg

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå

• Hvem er aktive   0 medlemmer

Ingen innloggede medlemmer aktive

Viktig Informasjon

Arkivverket bruker cookies (informasjonskapsler) på sine nettsider for å levere en bedre tjeneste. De brukes til bl.a. skjemaoppdateringer og innlogging. Bruk siden som normalt, eller lukk informasjonsboksen for å akseptere bruk av cookies.