Gå til innhold
Arkivverket

Mestersmed Per Langrusten (Peder Erlandsen), Heidal


Unni Bøyum Kluge
 Del

Recommended Posts

Jeg søker forfedre til Per Langrusten,f. 1704 d. 1788. Sitat Ivar Kleiven: Paa lag 1717 kom de ein Mann fraa Sydorp paa Fron uppi Heidalen og gjekk lydde etter Arbei'; han heitte Ellan, og åtte nok korkje Hus hell Heimsta.....Dette var altså far til den senere velkjente smeden Per Langrusten. Men det er også alt jeg vet med sikkerhet. Noen som vet mer?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fleire giftarmål innan slekta gjer at eg kan føre ætta mi i rett line attende til Per Langrusten fire gonger. Elles bur eg på garden som sonen hans, Erland, kjøpte i 1794. Det store spørsmålet har vore kvar Per L. kom frå, men vi vonar ein gong å koma over noko som gje oss svar. No meiner vi at han kom frå Skåbu, ut frå ein artikkel i Årbok for Gudbrandsdalen 1946. Der seier Johan Slåen, som ga klokkene til Skåbu-kyrkja, at Skåbu er heimbygda til Per L. Han visste det nok og kanskje var han av same ætta. Ei i grenda her, som ætta frå Heidal, og var født ca. 1860, skal ha fortalt at ætta hans Per kom åt Skåbu frå Ro i Heidal. Ein kjent historikar frå Skåbu,som eg for lenge sidan spurte etter dette, sa at det kom folk frå Ro åt Slåen i Skåbu. Så må eg seia at vi har enno ikkje sett på skoskatten 1711-12 for Skåbu. Kjerringa hans Per var frå Rudi i Heidal(meiner vi). Ho heitte Marit Østensdotter. Når Ivar Kleiven seier at Per "på slutten sat som ein velberga mann i Langrusten" seier framførdselskontrakta frå 1772 det annleis. Kan eg spørja om Du ættar frå Østen Pedersen (son til Per L.)som busette seg i Namdalen? Han fekk 14(?) born.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 1 år senere...

Jeg trodde jeg svarte på dette? Ser ikke svaret nå, men leter fremdeles etter forbindelsen til Skåbu. Har du kommet lenger? :) Og nei, jeg er ikke i slekten, men Per Langrusten smidde låsen og nøkkelen til kirken vår, og vi prøver nå å lage mest mulig fyldige opplysningshefter om de ulike kunstnerne. Den forbindelsen Johan Slåen peker på skulle vært artig å finne!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

Du kan poste nå og registrere deg senere. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Ditt forrige innhold har blitt gjenopprettet .   Tøm tekstverktøy

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Del

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig Informasjon

Arkivverket bruker cookies (informasjonskapsler) på sine nettsider for å levere en bedre tjeneste. De brukes til bl.a. skjemaoppdateringer og innlogging. Bruk siden som normalt, eller lukk informasjonsboksen for å akseptere bruk av cookies.