Gå til innhold
Arkivverket

Bestemor sin søster og hennes mann. Hvor og hvordan døde de?


Margareth Omholt
 Del

Recommended Posts

Hei finner ingenting i kirkebøkene.

 

Min bestemor sin søster Kari Bråthen født 27 juli 1898 i Hemsedal giftet seg med Sverre Øverby født 20 juli 1898 i Holmestrand. begge døde i 1926. De etterlot sed en liten datter på 17 mnd. Anne Irene Øverby. Hun vokste opp hos sine besteforeldre ( mine olderforeldre ) Anne og Knut Bråthen.

 

Mvh. Margareth

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvor bodde de hen,hvor døde de,og hvor ble datteren født ? Alle opplysninger du vet ,er viktige for at noen skal kunne hjelpe deg :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

berglunds-slekter:

 

 

 

Anne Irene Øverby

 

tng_female.gif 1924 - 2005 Født 11 Feb 1924 Holmestrand tng_search_small.gif Kjønn Kvinne Død 27 Jan 2005 Furuset, Oslo tng_search_small.gif Gravlagt 4 Feb 2005 Høybråten Kirke, Oslo tng_search_small.gif Person ID I8733 Slekten | Min slekt Sist endret 13 Feb 2009

Mor Kari Bråthen, f. 27 Jul 1898, Snedkerbråten, Hemsedal tng_search_small.gif, d. 1926, Hemsedal tng_search_small.gif Famile ID F6839 Gruppeskjema

 

http://www.google.no/url?sa=t&rct=j&q=&esrc=s&source=web&cd=2&cad=rja&ved=0CDUQFjAB&url=http%3A%2F%2Fberglunds-slekter.priv.no%2Fslekten%2F%2Fgetperson.php%3FpersonID%3DI8733%26tree%3D000100&ei=7W7rUaXEJKq64ATn5IG4DQ&usg=AFQjCNFM0noeGxJi_Vf2mT7Jp9CohQ1n0Q&sig2=5x2x3D1x_G_5uhyhWTKo1w&bvm=bv.49478099,d.bGE

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei!

 

Ser at kirkebøkene for Gol/Hemsedal er skannet til og med 1921. Du kan for eksempel legge inn et spørsmål i Digitalarkivet, hvor du spør om Statsarkivet i Kongsberg kan ha en dødsmelding på Kari Bråthen. Statsarkivet i Kongsberg har ansvaret for kildene for Buskerud, Telemark og Vestfold.

 

http://forum.arkivverket.no/forum/39-statsarkivet-i-kongsberg/

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei!

 

Ser at kirkebøkene for Gol/Hemsedal er skannet til og med 1921. Du kan for eksempel legge inn et spørsmål i Digitalarkivet, hvor du spør om Statsarkivet i Kongsberg kan ha en dødsmelding på Kari Bråthen. Statsarkivet i Kongsberg har ansvaret for kildene for Buskerud, Telemark og Vestfold.

 

http://forum.arkivve...et-i-kongsberg/

 

Tusen takk Grethe det skal jeg gjøre. Liker å ha alt riktig dokumentert.

Mvh- Margareth

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei Margareth

I Hemsedals slektshistorie 1693-1975, står det bare at Sverre døde kort tid føre Kari.

Men det som er litt morsomt er at du og jeg deler anen Guri Knudsdtr. f. ca.1770 på Ottergårdene ,Røtneheim i Gol. Hun hadde en uektesønn før hun ble gift m.Hebrand Knutsen fra Trøym i Hemsedal, de er mine

4x tippoldeforeldre. Guris uekte sønn var Ole Jonson som hadde datteren Guri.Guri ble g.m. Ola Hansen

Trøymhaugen.de fikk bla. Knut f.1857 g.m. Anne Toresdtr. og de fikk som du vet bla, din Kari.

Jeg har slektsboka om det er noe mer du lurer på.

Mvh.Mette

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei Margareth

I Hemsedals slektshistorie 1693-1975, står det bare at Sverre døde kort tid føre Kari.

Men det som er litt morsomt er at du og jeg deler anen Guri Knudsdtr. f. ca.1770 på Ottergårdene ,Røtneheim i Gol. Hun hadde en uektesønn før hun ble gift m.Hebrand Knutsen fra Trøym i Hemsedal, de er mine

4x tippoldeforeldre. Guris uekte sønn var Ole Jonson som hadde datteren Guri.Guri ble g.m. Ola Hansen

Trøymhaugen.de fikk bla. Knut f.1857 g.m. Anne Toresdtr. og de fikk som du vet bla, din Kari.

Jeg har slektsboka om det er noe mer du lurer på.

Mvh.Mette

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei Mette.

 

Det var artig. Hadde Guri og Hebrand Knutsen flere barn sammen? Jeg har hele anerekka fra Ole Jonson og nedover. Det som er litt rart er at av min bestemor og hennes seks søstre er det bare min bestemor Guri og Kari som fikk barn. De andre var barnløse. Mine besteforeldre fikk to stk. Kari rakk å få en datter før hun døde. Hun vokste opp hos mine oldeforeldre, Knut og Anne. Hun fikk åtte barn. De vokste opp i Hemsedal.

Det er vel ikke så mye mer å finne lengre tilbake i tid, men skal prøve. Kjempegøy når det er en historie rundt, ikke bare fødselsår og død.

Tusen takk så langt Mette.

 

Hilsen MARGARETH

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei Margareth

Hebrand Knudsen og Guri Knudsdtr. fikk barna:

1.Knut f. 1799

2.Knut f.1802

3. Tvillingene Kari og Ingebjørg f.1804

 

Vet ikke om du har dette:

I slektsboka står det at Ole Jonsen var felespiller og at han spilte i mange bryllup. Han hadde ei datter utenfor ekts. ,Guri f.1823, mora var Kari Torleivsdtr,(Løkjif.1792 el.Imreseief.1793?)

Mvh.Mette

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

Du kan poste nå og registrere deg senere. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Ditt forrige innhold har blitt gjenopprettet .   Tøm tekstverktøy

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Del

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig Informasjon

Arkivverket bruker cookies (informasjonskapsler) på sine nettsider for å levere en bedre tjeneste. De brukes til bl.a. skjemaoppdateringer og innlogging. Bruk siden som normalt, eller lukk informasjonsboksen for å akseptere bruk av cookies.