Gå til innhold
Arkivverket
Per Evensen

Gårdsnavnet Eppeland i Åmli, Aust-Agder

Recommended Posts

Per Evensen

Jeg har en slektning, som ca 1700 skal ha bodd på gården/plassen Eppeland i Åmli, Aust-Agder. Er noe kjent om dette stedet? Finnes den omtalt i evt bygdeböker ?

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
Jan Almedal

Eppeland er ikke tatt med i Åmli bind 3 Vimsbygd. Jeg mener å ha sett at det også skal finnes et bind 4, men finner det ikke på biblioteket i Kr.sand.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
Per Evensen

Eppeland er ikke tatt med i Åmli bind 3 Vimsbygd. Jeg mener å ha sett at det også skal finnes et bind 4, men finner det ikke på biblioteket i Kr.sand.

Takk skal du ha, Jan

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
Per Evensen

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
Benn Limann

Eppeland er heller ikke tatt med i Åmli bind IV Øvrebygda, som er kommet ut. Bind V Vestbygda skal bli ferdig til jul. Der vil Eppeland bli omtalt.

Opplysninger om Anne Jørgensdatter og ektemannen hennes på Tveit i Åmli vil komme i bind Vi.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
Benn Limann

Rettelse: Opplysninger om Anne Jørgensdatter foreldrene hennes på Tveit i Åmli vil komme i bind VI.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
Per Evensen

Eppeland er heller ikke tatt med i Åmli bind IV Øvrebygda, som er kommet ut. Bind V Vestbygda skal bli ferdig til jul. Der vil Eppeland bli omtalt.

Opplysninger om Anne Jørgensdatter og ektemannen hennes på Tveit i Åmli vil komme i bind Vi.

Takk for hjelpen!

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå

• Hvem er aktive   0 medlemmer

Ingen innloggede medlemmer aktive

Viktig Informasjon

Arkivverket bruker cookies (informasjonskapsler) på sine nettsider for å levere en bedre tjeneste. De brukes til bl.a. skjemaoppdateringer og innlogging. Bruk siden som normalt, eller lukk informasjonsboksen for å akseptere bruk av cookies.