Gå til innhold
Arkivverket

Døtre av Anders K. Berg og Cristiane Birgitte Mikkelsen


Recommended Posts

Maskenist Anders K. Berg f. 26/9-1853 g.m. Cristiane Birgitte Mikkelsen f. 23/10- 1854 i Kinn. De ble vigd 18/3- 1877 i Domkirken.

 

Deres datter Pauline f. 17/9- 1877 og døpt 18/11- 1877 i Domkirken og datter Antonette Kristofa 19/10- 1879 også hun var døpt i Domkirken.

Mitt spørsmål er døde de ung? Kan ikke finne dem i tellingen 1885. Deres andre barn finner jeg.

 

Mvh

Atle Sjursen

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har søkt på etternavn=Berg, men finner ikke registrert dødsfall for disse to i databasen over døde i Bergen opp til 1880/1886, og heller ikke i perioden 1881-1911.

 

Man kan sjekke konfirmasjon, og se i dødsmeldingene da foreldrene døde.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg tittet igjennom kirkebøkene for domkirken frem til 1885 - uten at jeg kunne finne noen referanse til disse jentene som da (kanskje) er døde. Uten at jeg skal spekulere for mye, men når døde Cristiane? Siden Anders var maskinist så kan det jo kanskje være at de ikke bodde hjemme hos foreldrene, muligens hos onkler, tanter eller besteforeldre? Dette er bare høytflyvende tanker altså :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

I FT 1891/ Bergen er Anders Kristian Zakkarias. Berg og kona oppført med bl.a. datteren Antonette Pauline Anders. Berg f. 1887. Familien bor da i Hans Holmboesgade 12A.

Hans Holmboesgade 021A 12 7 4 2 Antonette Pauline Anders. Berg K D 87 Bergen By .

 

Det skulle vel tyde på at både Pauline og Antonette begge døde før 1887.

 

Mvh

Britt Frank

Lenke til kommentar
Del på andre sider

I FT 1891/ Bergen er Anders Kristian Zakkarias. Berg og kona oppført med bl.a. datteren Antonette Pauline Anders. Berg f. 1887. Familien bor da i Hans Holmboesgade 12A.

Hans Holmboesgade 021A 12 7 4 2 Antonette Pauline Anders. Berg K D 87 Bergen By .

 

Det skulle vel tyde på at både Pauline og Antonette begge døde før 1887.

 

Mvh

Britt Frank

 

I Ft 1900 har de tre gutter og tre jenter og bor forsatt i Hans Holmboesgt. 21A Datteren Sara født 1896. det som er rart er at disse jentene bare forsvinner. Kan det være muligt?

 

Mvh

Atle Sjursen

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Tellingsår: 1910
  • Kommune: Bergen
  • Kommunenummer: 1301
  • Gatenavn: Hans Holmboes gate 21a
  • Gatenr:
  • Bydel: Bergen
  • Gårdeier:
  • Antall leiligheter: 3

Antall personer registrert på bostedet: 15

 

 

Kristiane Berg hm e husmor egne midler 23.10.1854 Ekefjord Søndfjord

 

Marie Berg d ug ingen 06.09.1893 t

 

Sare Berg d ug ingen 03.09.1896 t

 

Paul Berg s ug 01.07.1898 t

 

Martin Vedå el ug Former !! Vedå Osterfjorden

 

Serine Halstens. el ug Syerske 22.06.1874 Aalesund

 

Amanda Berg d ug 10.09.1906 t

 

 

http://www.rhd.uit.no/folketellinger/ftliste.aspx?ft=1910&knr=1301&kenr=014&bnr=0033&lnr=02

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

Du kan poste nå og registrere deg senere. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Ditt forrige innhold har blitt gjenopprettet .   Tøm tekstverktøy

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Del

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig Informasjon

Arkivverket bruker cookies (informasjonskapsler) på sine nettsider for å levere en bedre tjeneste. De brukes til bl.a. skjemaoppdateringer og innlogging. Bruk siden som normalt, eller lukk informasjonsboksen for å akseptere bruk av cookies.