Gå til innhold
Arkivverket

Dåp for Torstein Erikson Eide Tangen, Skogn, Nord-Trøndelag


Gjest
 Del

Recommended Posts

Hei,

 

jeg trenger hjelp til å tyde en dåp. Slik jeg leser det så blir han døpt Tosten, i vår slektsbok Torstein. Jeg tar gjerne imot hele oversettelsen med faddere, men det er datoen for dåpen og ev fødselsdato jeg er ute etter.

 

Fra toppen er det dåp nr.10 på første side, fra bunnen er det dåp nr.2 på første side.

 

Kildeinformasjon: Nord-Trøndelag fylke, Skogn, Ministerialbok nr. 717A01 (1747-1803), Fødte og døpte 1759, side 71-72.

Permanent sidelenke:

Permanent bildelenke:

 

På forhånd takk!

 

mvh

 

Kåre Beyer

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg kan ikke se at det står noe om fødselsdato der. Iflg Family Search ble han døpt 06 May 1759 i Alstahaug.

Fadderne så vidt jeg kan se er: Ane Alnæs, Mali Jørgensdtr Aunet, Giørgen Aunet, Peder Sandberg ? Ole Feragen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg kan ikke se at det står noe om fødselsdato der. Iflg Family Search ble han døpt 06 May 1759 i Alstahaug.

Fadderne så vidt jeg kan se er: Ane Alnæs, Mali Jørgensdtr Aunet, Giørgen Aunet, Peder Sandberg ? Ole Feragen.

Tusen takk Anne!

 

Jeg har fanen for Family Search oppe, men når jeg finner dem i kirkeboken glemmer jeg at man kan sjekke der først :)

 

Jeg får si tusen takk for hjelpen! :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hele innførselen:

 

eod. die (= samme dag, dvs. Dca. jubilate, slik Magne skrev) Alstahaug N: Tosten. P: Erich Moldbachen, M: Mallene OlsD., T: Ane Alnæss, Mali JørgensD. Aunet, Giørgen Aunet, Peder Sandberg, Skolemester Ole Schogen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei !

 

1759.

3. Søndag etter påske. ( Dominica Jubilate ).

Etter den kalenderen jeg bruker er det 6 mai.

 

Mvh. Magne.

Tusen takk for svar Magne! :)

 

Hele innførselen:

 

eod. die (= samme dag, dvs. Dca. jubilate, slik Magne skrev) Alstahaug N: Tosten. P: Erich Moldbachen, M: Mallene OlsD., T: Ane Alnæss, Mali JørgensD. Aunet, Giørgen Aunet, Peder Sandberg, Skolemester Ole Schogen.

Tusen takk for hjelp Else! :)
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

Du kan poste nå og registrere deg senere. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Ditt forrige innhold har blitt gjenopprettet .   Tøm tekstverktøy

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Del

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig Informasjon

Arkivverket bruker cookies (informasjonskapsler) på sine nettsider for å levere en bedre tjeneste. De brukes til bl.a. skjemaoppdateringer og innlogging. Bruk siden som normalt, eller lukk informasjonsboksen for å akseptere bruk av cookies.