Gå til innhold
Arkivverket
Hanne Line

LØST: Johan Kristoffer Paul Eides død - begravd på Tjøtta, Nordland

Recommended Posts

Hanne Line

Søker informasjon om når min farfar Johan Kristoffer Paul Eide døde. Johan var født i 1893 i Mosjøen, og døde mens min far var liten. Johan var ikke gift med min farmor.

Min far var født i februar 1936, så det må være etter denne tid. I flg min mor er farfar Johan begravd på Tjøtta gamle kirkegård, men det er ikke gravstøtte der.

Dessverre er den skannede kirkeboka sperret for innsyn for de årene jeg vil sjekke.

Har dere mulighet til å gi meg farfars dødsdato, dødssted/bosted, begravelsesdato, dødsårsak samt sivilstatus?

Kildeinformasjon

Fylke:

Nordland

Prestegjeld/sokn eller embete:

Tjøtta

Tjøtta

Kirkeboktype:

Ministerialbok

Nummer (arkivreferanse):

817A05

Periode:

1908 - 1944

Oppbevaringssted:

Statsarkivet i Trondheim

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
Hanne Line

Har ikke fått svar her, så idag har jeg sendt epost til statsarkivet med samme spørsmål.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
Hanne Line

Svar fra Statsarkivet mottatt på epost:

Kirkebok for Tjøtta nr.817.A05 viser at løsarbeider og enkemann Johan Kristoffer Paul Eide døde 24/5 1937 på Mo pleiehjem (dødsårsak: T.b.c.). Dessverre kan ikke kopi skaffes, siden dette er i en klausulert periode.

Så min pappa var bare litt over året når faren hans døde.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå

• Hvem er aktive   0 medlemmer

Ingen innloggede medlemmer aktive

Viktig Informasjon

Arkivverket bruker cookies (informasjonskapsler) på sine nettsider for å levere en bedre tjeneste. De brukes til bl.a. skjemaoppdateringer og innlogging. Bruk siden som normalt, eller lukk informasjonsboksen for å akseptere bruk av cookies.