Gå til innhold
Arkivverket
Tor Kvien

Klesdrakt

Recommended Posts

Tor Kvien

Personen på bildet er norsk og fra Tønsbergtraktene, men spørsmålet er om noen kjenner til klesdrakten han har på seg? Jeg syns ikke at den likner på folkedrakter som jeg kjenner til. Jeg fikk bildet og forespørsel fra en bekjent i utlandet som trodde det var en norsk folkedrakt, og personen på bildet skal angivelig ha en tilknytning til skog-finnene på Østlandet.

post-463-0-09348900-1376600959_thumb.jpg

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
Linda Wathne

Jeg synes det ser ut som et kostyme. Dans, teater? Drakten minner en del om påkledningen til en matador/toreador, men lua blir jo feil, så det er vel noe annet han skal forestille.

Mvh

Linda

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
Tor Kvien

Takk for svar. Jeg har vært inne på begge nevnte teorier, at det kunne være et antrekk fra øst, eller et sceneantrekk. Så vidt jeg vet var ikke personen knyttet til teater e.l., men vi kan vel slå fast et antrekket hverken er folkedrakt fra Norge eller skogfinn-antrekk. Eventuelle andre teorier mottas med takk.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
TangenTorunn

For et artig bilde! Antrekket er klart inspirert av/fra Østen. Orientalsk.

Flammesluker...

Bilde fra en kostymefest? Utkledning har jo stadig vært populært, også blant voksne. I alle lag av befolkningen... som hadde råd til flere antrekk.

Håper at du finner ut av det!

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå

• Hvem er aktive   0 medlemmer

Ingen innloggede medlemmer aktive

Viktig Informasjon

Arkivverket bruker cookies (informasjonskapsler) på sine nettsider for å levere en bedre tjeneste. De brukes til bl.a. skjemaoppdateringer og innlogging. Bruk siden som normalt, eller lukk informasjonsboksen for å akseptere bruk av cookies.