Gå til innhold
Arkivverket

Delgobes samlinger


Anne M. Thoreløkken
 Del

Recommended Posts

Kildeinformasjon: Delgobe, Charles Antoine - samling, Dokumenter 18 (SAO/PAO-0038/D/Da/L0018), 0-, oppb: Statsarkivet i Oslo.

Merknader: Hoch-Howert

Permanent sidelenke: http://arkivverket.n...d/db/43514/125/

Permanent bildelenke: http://www.arkivverk...10502630125.jpg

 

Hei! Er det noen som har erfaring med Delgobes samlinger. Jeg spør fordi min tipp-tipp oldefar står der midt på siden ca. Er det stor mulighet for at han er i slekt med de andre som er oppført på samme side, og hva er forklaringen på alle overstrykningene tro? Mvh Anne Marie Thoreløkken

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det blir bare gjettverk ang. overstrykninger. Jeg kan ikke se hvem din tipp tipp er, men fortsett å bla videre. Kanskje Delgobe bare har feilplassert noen, og at de kommer igjen lenger ut og da i riktig familie.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei, og takk for svar Berit - ja jeg glemte å si at det var Halvor gift med Grethe som er min tipp-tipp oldefar - ja får prøve å se om det kan være noe system i dette. Mvh Anne Marie.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei Leif Vet ikke helt hva du sikter til her....om jeg ikke skulle ha opprettet et nytt emne og fortsatt på mitt tidligere innlegg eller...Men det var mer ment som et generelt spørsmål, selv om det hadde sammenheng med min tidligere sak. Følte med en gang at det var kanskje et umulig spørsmål, men en dåre kan jo ofte spørre mer enn 10 vise kan svare. Anne Marie.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er det stor mulighet for at han er i slekt med de andre som er oppført på samme side, og hva er forklaringen på alle overstrykningene tro?

 

Ut frå det vesle eg har vore borti Delgobe er vel svara på det fyrste spørsmålet "ikkje nødvendig vis". Det ser ut til at arkivet inneheld alt mogleg av notat han har gjort, sortert etter slektsnamn. Dette vil seie at personar nemnt med same slektsnamn kan forekomme på same side utan at det treng å vere slektskap. Overstrykninger etc. kan nok bety alt frå at personane er sjekka ut og plassert i ein samanheng (anna plass i arkivet eller ikkje) til at det er ein feil som er strøket ut. Utan andre kjelder ville eg ikkje brukt dette til noko som helst...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tusen takk for svar Håvard Moe. Ut fra dette leser jeg at min Halvor muligens ikke er plassert i andre sammenhenger i motsetning til flere andre på samme side, og at hans fødsel fortsatt henger i løse luften...Anne Marie.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

Du kan poste nå og registrere deg senere. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Ditt forrige innhold har blitt gjenopprettet .   Tøm tekstverktøy

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Del

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig Informasjon

Arkivverket bruker cookies (informasjonskapsler) på sine nettsider for å levere en bedre tjeneste. De brukes til bl.a. skjemaoppdateringer og innlogging. Bruk siden som normalt, eller lukk informasjonsboksen for å akseptere bruk av cookies.