Gå til innhold
Arkivverket

To brør frå Solund i Sogn til Amerika?


Alf Strand
 Del

Recommended Posts

Ivar Andersson Maurstig, f. 22/4 1854 reiste til USA over Bergen 20. mai 1881. Så langt har eg ikkje funne spor etter han, men nyleg kom eg over to bilete av han. Dette er bilete han har sendt tilbake til slekta i Noreg. Det eine biletet er teke av ein fotograf i Valley City, D.T., altså før Nord-Dakota vart eigen stat. Kan nokon finna han der i ei eller anna folketeljing? Broren Andreas vart fødd 13/3 1862. Han er ikkje å finna i emigrantlistene, men eit bilete av Andrew Anderson,teke av fotograf Perkinson, adr. 11 West 125th ST, New York har kome for ein dag. I og med at det er same eigar til bileta av Ivar og Andrew, må me tru at dei er brør. Kona til Andrew heiter truleg Ellen, for det er eit bilete også av henne. Er det mogeleg å finna ut kva tid Andreas utvandra og noko meir om han og familien hans? Alf

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kan dette være en kandidat?

 

https://familysearch.org/pal:/MM9.1.1/MSKB-JCT

 

Andrew Anderson, "United States Census, 1900" Name: Andrew Anderson Titles and Terms: Event Type: Census Event Date: 1900 Event Place: ED 898 Borough of Manhattan, Election District 14 New York City Ward 32, New York County, New York, United States Birth Date: Mar 1862 Birthplace: Norway Relationship to Head of Household: Head Father's Birthplace: Norway Mother's Birthplace: Norway Race: White Gender: Male Marital Status: Married Years Married: 12 Marriage Year (Estimated): 1888 Mother of how many children: Number of Living Children: Immigration Year: 1884 Page: 6 Sheet Letter: B Family Number: 119 Reference ID: 67 GS Film number: 1241121 Digital Folder Number: 004114688 Image Number: 00222 Household Gender Age Birthplace Head Andrew Anderson M 38 Norway Wife Ellen Anderson F 34 Ireland Son Arthur Anderson M 11 New York Son John Anderson M 10 New York Son Silven Anderson M 7 New York Daughter Grace Anderson F 5 New York

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Samme mann i f.t. 1940 - enkemann, født 1862 - bor hos sønnen Arthur med familie:

 

 

https://familysearch.org/pal:/MM9.1.1/KQMX-TLK

Name: Andrew Anderson Titles and Terms: Event Type: Census Event Date: 1940 Event Place: Assembly District 7, Bronx, New York City, Bronx, New York, United States Gender: Male Age: 78 Marital Status: Widowed Race: White Relationship to Head of Household (Original): Father Relationship to Head of Household: Father Birthplace: Norway Birth Year (Estimated): 1862 Last Place of Residence: Same Place District: 3-1176

 

 

Household Gender Age Birthplace Head Arthur Anderson M 51 New York Wife Mary Anderson F 48 New York Daughter Ellen Anderson F 30 New York Son Andrew Anderson M 28 New York Son Eugene Anderson M 21 New York Father Andrew Anderson M 78 Norway

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei Alf,

Eg har prøvd å spore/søke etter samme Andrew tidligare, men har ikkje funne noko prov på at det er den rette...men kanskje både han og broren dukker opp no...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei Alf,

Eg har prøvd å spore/søke etter samme Andrew tidligare, men har ikkje funne noko prov på at det er den rette...men kanskje både han og broren dukker opp no...

 

Dette var i alle fall den aller nærmeste jeg kom ut fra de opplysningene Alf oppga mht fødselsdato og at kona het Ellen. Men om dette er broren til Ivar Andersson gjenstår å se.... :rolleyes:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tusen takk til Grethe. Dette er utan tvil rett kandidat. Eg har nemleg bilete av kona Ellen, dottera Grace som er oppkalt "after min kones søster der er død" og sonen Albert som seinare kallar seg Albert A. Strand. Det kunne vera mora å få vita meir om Andrew, t.d kva han hadde som yrke i New York. Og broren Ivar i Dakota Territory, kan vi finna noko om han? Kvifor var du på leiting etter desse brørne, Gisle?

 

Alf

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Flott at du kan bekrefte det Alf.

 

Eg har drive og leita etter fleire Solund-folk som utvandra, men har ikkje komme i mål med så veldig mange, så eg er interessert i det som måtte komme fram her...

 

Kan dette vere to av barna?

 

U.S., World War I Draft Registration Cards, 1917-1918

about Sylvester Andrew Anderson

Name: Sylvester Andrew Anderson

City: Bronx

County: Bronx

State: New York

Birthplace: New York,United States of America

Birth Date: 1 Aug 1893

Race: White

Draft Board: 21

 

**************

 

New York City, Births, 1891-1902

about Grace Anderson

Name: Grace Anderson

Birth Date: 24 Apr 1895

Birth Place: New York, New York

Certificate Number: 21250

 

***************'

 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Og dette er kanskje Arthur:

 

U.S., World War II Draft Registration Cards, 1942 <http://www.ancestry.com/search/db.aspx?dbid=1002&enc=1>

about Arthur Iver Anderson

Name: Arthur Iver Anderson

Birth Date: 6 Feb 1889

Birth Place: New York

Residence: NY, New York

Race: White

 

**************

 

U.S., World War I Draft Registration Cards, 1917-1918 <http://www.ancestry.com/search/db.aspx?dbid=6482&enc=1>

about Arthur Anderson

Name: Arthur Anderson

City: Bronx

County: Bronx

State: New York

Birthplace: New York,United States of America

Birth Date: 6 Feb 1889

Race: Caucasian (White)

Draft Board: 5

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Alf,rt

 

Du skriv "...sonen Albert som seinare kallar seg Albert A. Strand...", men kvar kjem denne Albert inn?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nei, her har det nok gått litt fort føre seg. Mellom bileta av Andrews familie låg det også eit bilete av Albert A. Strand. Men det er ikkje son til Andrew. I det heile veit eg ikkje kven denne Albert er. Ved nærare ettersyn kan det sjå ut til at biletet av han er teke i Noreg, fotograf er Norman og Christoffersen. Det er også eit bilete av Arthur Ivar Anderson i matrosdress. Alf

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk til Gisle som har gitt oss fleire opplysningar om Andrew Anderson sine born. Men mykje vil ha meir: Går det an å finna ut noko om kva yrke Andrew hadde? Som sagt har eg ikkje funne han i emigrantlistene. Kan han ha vore sjømann og rett og slett gått i land i New York og blitt verande? Og kva med Ivar Anderson i 1900-teljinga? Håper nokon kan finna han. Alf

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei Alf,

Etter det eg kan sjå så står det at Andrew Andersen (Sr) er Engineer, men eg kan ikkje lese kva hans fagfelt er. Skal sjå litt meir på dette i kveld.

 

Ivar Andersen; Brukte han dette navnet i USA eller har du evt info som skulle tyde på at han brukte eit anna navn? Gir bildene du har noko fleire leitetips (navn på ektefelle og barn)?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

På biletet av han står namnet Iver Anderson, men det er kanskje skrive på av den som fekk biletet her i landet. Det er mogeleg det er det namnet du må søka på, og han har i alle fall vore til fotograf i Valley City. Dette området i Nord Dakota fekk etter kvart mange innvandrarar frå Solund. Alf

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Morse-barnas mor heter Sophie Gunderson, født 1863 av norske foreldre

http://worldconnect.rootsweb.ancestry.com/cgi-bin/igm.cgi?op=GET&db=gary983&id=I17737

 

Sophie hadde en søster, Mary http://www.webfamilytree.com/Griggs_County_Centennial/romness_township/enerson.htm

som da trolig er den samme som var gift med Iver Anderson.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk til Lars for å vera med på leitinga etter kandidatar til "vår" Ivar Anderson. Sikre kan vi sjølvsagt ikkje vera, men både fødselsår og immigrasjonsår stemmer bra. Når biletet av han også er teke i Valley City, har vi prov for at han sannsynlegvis har vore busett i North Dakota. Inntil nokon betre kandidat dukkar opp, kan vi halda fast på at vi her har med Ivar Anderson Maurstig å gjera. Men vi er framleis ute etter fleire opplysningar. Alf

Lenke til kommentar
Del på andre sider

?

 

Iver Anderson

Head

United States Census, 1920 birth: 1852 Norway residence: 1920 Clear Lake, Burleigh, North Dakota, United States immigration: 1882

  • spouse:Mary Anderson
  • other:Allen Morse

 

 

Iver Anderson

Head

United States Census, 1930 birth: 1852 Norway residence: 1930 Clear Lake, Burleigh, North Dakota, United States immigration: 1882

  • spouse:Mary Anderson
  • other:Allan Morse, Clifford Thoreson, Sylvia E Thoreson, Thelma V Thoreson

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ang. Ivar Anderson så fann eg eit slektstre på Ancestry der mann til Marie/Mary Gunderson er skreven som Ivar Gjeitness Anderson, så då er det vel ganske sikkert eit treff (Gjeitnes er vel ein plass under Mårstig?). Ivar er der skreven f. 1850, d. 1931, men eg har ikkje funne noko prov for hans døsdato enno.

 

Kona Mary f. i Ringebu døde i 1936 (https://apps.nd.gov/doh/certificates/deathCertSearch.htm);

 

ANDERSON, MARY 12/07/1936 Griggs FEMALE 79 Years 11/13/1857 North Dakota Griggs Purchase a Certified Copy

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, Ivar Anderson var fødd på Geitenes, plass under Mårstig. Så då har vi funne den rette personen. Takk til dykk som har hjelpt til. Men kan vi finna ut meir om borna til broren Andrew Anderson? Alf

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 6 måneder senere...

Hentar denne fram att no for å finna ut noko meir om to personar som er avbilda (kvar for seg) og som låg mellom bileta av dei to brørne ovanfor. På det eine står det "Erindring fra Albert A. Strand til Rasmus Johannessen". Fotografen er Norman & Christoffersen. Nokon som veit kvar desse fotografane heldt til? Eg veit at Rasmus Johannessen hadde ei syster som heitte Helene og budde på Andenes. Ho hadde ein son som heitte Albert Andreassen. Bak på det andre biletet står det Oline Strand. Personen er ukjent for meg.Fotograf er K. Nyblin i Bergen. Årstal veit ein ikkje. Ei uløyseleg "nøtt"? Alf

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

Du kan poste nå og registrere deg senere. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Ditt forrige innhold har blitt gjenopprettet .   Tøm tekstverktøy

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Del

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig Informasjon

Arkivverket bruker cookies (informasjonskapsler) på sine nettsider for å levere en bedre tjeneste. De brukes til bl.a. skjemaoppdateringer og innlogging. Bruk siden som normalt, eller lukk informasjonsboksen for å akseptere bruk av cookies.