Gå til innhold
Arkivverket

Forsvaret, Generalauditøren


Berit Frank Pagh
 Del

Recommended Posts

Hej,

 

Under skannet rettergangsmateriale er der udlagt protokoller fra Forsvaret, Generalauditøren fra 1708.

 

Arkivportalen viser imidlertid, at serien starter 1702.

 

Er der planer om at få de første år med ?

 

 

Venlig hilsen,

Berit Pagh.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Under skannet rettergangsmateriale er der udlagt protokoller fra Forsvaret, Generalauditøren fra 1708.

 

Arkivportalen viser imidlertid, at serien starter 1702.

 

Er der planer om at få de første år med ?

 

1702-1900 er i Arkivportalen registrert som ytterår for selve arkivet Forsvaret, Generalauditøren.

 

I dette arkivet finnes justisprotokoller (i det skanna materialet er protokollnavnene standardiserte til tingbøker) i serie Fg (gammel seriebetegnelse VII). Her er det igjen tre underserier for hhv generalauditoriatet (starter 1708), rytteriet (starter 1697) og infanteriet (starter 1735). Så vidt jeg kan se er dette lagt ut i sin helhet.

 

Jeg ser imidlertid at vi bør jobbe litt mer med metadataene våre, slik at vi får med protokollnummer, og slik at vi skiller mellom de tre underseriene. For øyeblikket viser trefflista 46 enheter uten at disse tingene er markert skikkelig.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg ser imidlertid at vi bør jobbe litt mer med metadataene våre, slik at vi får med protokollnummer, og slik at vi skiller mellom de tre underseriene. For øyeblikket viser trefflista 46 enheter uten at disse tingene er markert skikkelig.

 

Nå ser det bedre ut.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 Del

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig Informasjon

Arkivverket bruker cookies (informasjonskapsler) på sine nettsider for å levere en bedre tjeneste. De brukes til bl.a. skjemaoppdateringer og innlogging. Bruk siden som normalt, eller lukk informasjonsboksen for å akseptere bruk av cookies.