Gå til innhold
Arkivverket

Noen med tilgang på ancestry.com som kan hjelpe meg?


Trond Gellein Løkken
 Del

Recommended Posts

Hei

Er det noen med tilgang på ancestry som kan hjelpe meg med et søk i Tyske databaser? Jeg er på jakt etter en grein av familien Gellein/Gelein i Tyskland.

 

Det jeg lurer på er alle mulige spor av denne familien?

 

Det jeg vet om familien er følgende:

 

Siewert Andreas Gellein (1794-1850) gift første gang med Carolina Dorothea Sophie Baum og andre gang med Marie Kiesel (1792-1863). Barn av Siewert:

 

1. Ludwig Siebert Gelein, døpt 05 Oct 1828 i Luisenstadt i Berlin. Muligens den samme som Ludwig Reinart Gustav Ottmar (Ottokar) Gellein, født 1828 som ble gift 3. november 1867 i Berlin med Caroline Clara Kraker Von Schwarzenfeld, født 1841 (datter av Adolph Kraker Von Schwarzenfeld og kona Caroline Wilhelmine Kiekisch). Hun ble døpt 04 Nov 1841 i SANKT GEORGEN,BERLIN STADT,BRANDENBURG,PRUSSIA. Ottokar og Caroline Clara hadde et barn: C. Gellein.

2. Carolina Norgine Franzsoeska Adelgunde Gelein, født 26 Sep 1830 og døpt 26 Sep 1830 i i Luisenstadt i Berlin. MERK mellomnavnet "Norgine".

3. Johann Andreas Gellein, døpt 29 Aug 1824 i i Luisenstadt i Berlin.

4. Andrine Sophia Gellein, døpt 11 Dec 1825 i i Luisenstadt i Berlin.

 

Kilder til disse navnene er familysearc.org

 

Mvh

 

Trond Gellein Løkken

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei

 

Har vært inne både på ancestry.com og myheritage.com. Ikke stort å finne der. Dårlig med tyske databaser. Du kan registrere deg begge steder gratis. Det er bare når du trenger plass at det koster penger :-) Kan hende du har litt mer opplysninger å gå på. Prøv feks å søke etter norske slektninger og ta det derfra.

Vennlig hilsen Toril

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kjenner ikke særlig til myheritage, men man må ha betalt abonnement på Ancestry for å ha fullt utbytte av søk. Selv har jeg ab. på USA - kan få opp navn i andre land, men når jeg trykker på navnet for å få opp dokumentet, får jeg beskjed om å utvide mitt ab. til Worldwide ved å betale så og så mye.

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

Du kan poste nå og registrere deg senere. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Ditt forrige innhold har blitt gjenopprettet .   Tøm tekstverktøy

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Del

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig Informasjon

Arkivverket bruker cookies (informasjonskapsler) på sine nettsider for å levere en bedre tjeneste. De brukes til bl.a. skjemaoppdateringer og innlogging. Bruk siden som normalt, eller lukk informasjonsboksen for å akseptere bruk av cookies.