Gå til innhold
Arkivverket

Anders Elias Fosse


Jan H Fosse
 Del

Recommended Posts

Kjære alle sammen!

 

Igjen har det vært temperatur i denne saken.

Som jeg skrev i forgårs hadde jeg egentlig bestemt meg for å legge ned min virksomhet på arkivet.

Ser da at debatten fortsetter uten min hjelp, og det er helt ok.

 

Siden jeg i det daglige har tolv timers arbeidsdag +- så er det ikke slik at en er alltid like opplagt til å gå inn her å se hva som er skrevet.

 

Uansett , jeg følte at det er på sin plass å oppsummere noen saker her.

 

Fosse familien: Vi blir fremstilt som naive. Det er helt riktig at vi til tider har vært naive. Det innrømmer jeg åpent og ærlig.

Selv undertegnede ble blasert en periode, helt til jeg skjønte det var ugler i mosen.

 

Som kjent så er jeg og hele min familie oppvokst med historien, uten at den ble tatt tak i.

Når vi sitter med fasiten i dag ,burde vi allerede i barndommen spurt mer om det meste, samt sikret oss bilde og maleriet på veggen etter min bestefars bortgang.

 

Jan Harald ( JHF) Fikk for over en 20 år tilbake lyst til å finne mer ut om slekta.

Han reiste som kjent ut på Fosse og møtte da en av de siste gjenlevende fra Bestefar sin samtid Severin Fosse (mener jeg han het)

 

Denne historien er dere kjent med , samt de andre som har bekreftet dette.

Problemet i denne saken er at selv andre seriøse mennesker som har/hadde god kunnskap om forholdene på Fosse Gård, har vært lite villig til å stå fre.

Mener at NRK sin journalist fikk bekreftet det samme som JHF har fått av en de viktigste i denne saken. En tidligere ordfører i Meland med etternavn Fosse.

 

Naive: JHF fikk senere 2012/13 det for seg at han skulle kontakte Georg F.Preussen direkte. Uavhengig av hva som er sagt fra kontoret i Tyskland.

Så vet jeg at det er riktig, der begynte alt som skjedde i Spania og Tyskland . Bare for min egen del så hadde jeg flere tusen FB kommunikasjoner med " såkalt G F P) sin kontakt. 

Samtidig er jeg også den eneste fra familien som har møtt det Spanske Hoff sin utsending ( dette er også redegjort for tidligere  grundig)

 

Åsbjørg Susort og Cai Wiig  skriver det egentlig treffende. At familien har vært utsatt for en svindel. Spørsmålet som fremdeles faktisk står ubesvart er? Hvem i alle dager har brukt så store ressurser ,både tid ( med alle opprømte familiemedlemmer, så garanterer jeg at dette har vært 24/7.) men ikke minst penger på å herje slik med familien om det bare var en Practical Joke?

Det eneste jeg vet med sikkerhet er som sagt hvor saken startet. jeg vet at de hadde info om keiseren og familien som ikke kan søkes opp på Google.

Dette var faktisk eneste årsak til at jeg personlig bet på kroken.

 

Så; selvsagt var reisen her på arkivet , som endte med den famøse historien til Arnfinn Mauren i Aftenposten en særdeles lite hyggelig affære.

Mye av det som sto der har fått stått uimotsagt og gjør det enda.

 

En ting vi kan garantere dere alle: Vi har vært ivrige, pompøse og var sikker på at vi hadde nådd frem, spesielt etter at navnet ble godkjent osv...

Men vi har aldri drevet med noe som forfalskning eller løgner.

 

Hvem i svarte ville ikke ha blitt blasert av å bli invitert til Doorn , tatt mot offisielt som storheter og fått være de eneste Nordmenn som noen gang har fått audiens inn til kisten til keiseren. ( Noe ikke andre enn familien får.) Still spørsmålet selv? Hvem har gitt sin tillatelse til dette?

 

Så tilbake til nåtiden.

 

Vi har ikke brukt mellommenn i kontakten med Falck & Bernadotte AB, jeg sitter på kontakten direkte i sammen med en annen oppegående slektning bosatt i Sverige. Den personen har hatt den såkalte daglige kontakten.

Det eneste som har kommet med mellommann de siste årene er kontakten med en person i direkte linje som jeg verken kan eller vil nevne navnet på inntil videre.

Kontakten nå er direkte mellom han og meg.

Dere må også se det fra deres synspunkt: Som jeg skrev tidligere er det laget en intensjonsavtale / Kontrakt som Advokat utnevnt av F & B AB har utarbeidet på vegne av han og meg.

Målet er som jeg skrev at vi skal møtes signerer kontrakten og sende inn hver sin test til F & B AB med hans Dna og mitt.

 

Samtidig og gjennom de siste to årene har vi brukt min fars opprinnelige Dna test til å finne videre løsning på saken.

 Og det er basert på dent testen har vi fått denne rapporten fra F & B AB .

Tvil ikke på at den er 100% legitim, ingen er så gal og ingen hadde vært tjent med å forfalske noe så alvorlig.

I så fall er det enkleste de burda ha gjort tidlig i fasen og sagt at døren var lukket, men de har gjort en imponerende jobb for oss.

De har lagt ned mange titalls timer gratis. 

 

Uansett hva enkelte måtte mene om de har lab. her eller der , så er denne testen representativ og legitim .

( regner med å få tilsendt nødvendig verifikasjon på dette i de nærmeste dager) .

 

Da er det faktisk trist at enkelte av dere heller vil ta mannen enn ballen. Finner det faktisk skuffende. Jeg har hatt så stor respekt får det arbeidet flere av dere har gjort i denne saken og noen andre av JHF sine saker. Har vært rett imponert over dyktigheten til flere her. Som sagt tidligere roper en høyt, er det ikke sikkert at en får de svarene vi ønsker. Det fikk ikke vi, men vi fikk faktisk mange biter på plass i puslespillet. Samtidig har vi lært hvor viktig det er med nøyaktighet.

 

Vi tar ett eksempel : Kjell Arne Brudvik lagde ett fantastisk slektstre til oss , som viste mannslinjen tilbake til 1500 tallet. Ett imponerende arbeid som vi aldri ville klart selv.

Det resultat forteller oss i dag med vår nye Y DNA, at vi ikke kan stamme fra den linjen, det er teknisk og beviselig umulig.

 

Ann Mary Engum  og Anne Lise Hansen. stiller ett betimelig spørsmål: Hvordan det samme sertifikatet kan skifte navn fra H Fosse , til Fosse og Ø Fosse. det skulle stått H Fosse på det, eller bare Fosse. og H overstrøket. Dette har med at det er kun vi som skriver ut på denne siden som skal være offentlig og ingen andre i familie eller slekt. ( Men original navnet og det samme resultatet er sendt Yngve) Tester er H Fosse. Beklager at jeg ikke har avklart dette tidligere.

 

 Lars: Jeg vet ut du og JHF ikke er gode busser ,men innlegg nr 1128 bør du holde deg altfor god til , det er direkte skammelig. Det er sånn dritt som skaper uhygge i saken.

 

 

Til slutt vil jeg gi ros til Jan Harald, har ikke alltid vært enig med han i hvordan han har skrevet her og at han har vært for rask på avtrekkeren.

Jeg kjenner JHF meget godt og vet at han er bunnsolid og ærlig , uten han hadde vi ikke kommet videre i saken. Noe vil mene at det hadde vært like greit.

Sannheten er at han har gjort en imponerende jobb i denne saken og øvrige saker han har vært aktiv i. Med og uten deres hjelp.

 

Ja ; Vi har full tillit til F & B AB og det har vært god kontakt mellom familien og de i dag. Saken er nå så full av indisier i vår favør, at jeg tror at vi kan komme i mål.

Håper også dette fremskynder den siste og viktigste testen han og meg.

 

Tror nå at jeg har svart på det meste i mellomrommet , siden sist jeg var inne og avklart hvem sertifikatet var utstedt på og av.

 

Hadde det ikke vært gøy om at vi klarte å finne ut av denne gåten?

Eller er det for stor prestisje at vi ikke skal?

 

Ha en fortreffelig aften.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Legger inn resultatene, slik de fremkommer på ysearch

 

http://www.ysearch.org/alphalist_view.asp?uid=4ST5V&letter=F&lastname=fosse%20-Hohenzollern&viewuid=YBF5Y&p=0

 

http://www.ysearch.org/alphalist_view.asp?uid=4ST5V&letter=F&lastname=Fosse&viewuid=8YEAG&p=0

 

http://www.ysearch.org/alphalist_view.asp?uid=4ST5V&letter=F&lastname=Fosse&viewuid=MSE5M&p=0

 

Samt den jeg la inn på vegne av JHF http://www.ysearch.org/alphalist_view.asp?uid=4ST5V&letter=A&lastname=Andersen&viewuid=BZGTY&p=0

 

Legger for moro skyld inn min egen også http://www.ysearch.org/alphalist_view.asp?uid=4ST5V&letter=Y&lastname=Ytre%20Eide&viewuid=9UP43&p=0

 

Så er der dessuten en profil fra en Pehrsson, som påberoper seg å være etterkommer etter Georg Wilhelm Hohenzollern (Prussia)

Last Name: Hohenzollern/Brandenburg

Year Born: 1595

Year Died: 1640

Country of Origin: Berlin, Brandenburg, Preußen/Prussia, Germany, som viser Y-Haplogr I.

Den Georg Wilhelm Hohenzollern (Prussia) som du nevner over, er nok identisk med Georg Wilhelm av Brandenburg f. 13.november 1595, d. 1.desember 1640. Han var gift med Elisabeth Charlotte von der Pfalz f. 19.november 1597, d. 26.april 1660. Disse var 6 tippoldeforeldre til keiser Wilhelm II.

 

Mvh Rigmor

Endret av Rigmor Waler
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ann Mary Engum  og Anne Lise Hansen. stiller ett betimelig spørsmål: Hvordan det samme sertifikatet kan skifte navn fra H Fosse , til Fosse og Ø Fosse. det skulle stått H Fosse på det, eller bare Fosse. og H overstrøket. Dette har med at det er kun vi som skriver ut på denne siden som skal være offentlig og ingen andre i familie eller slekt. ( Men original navnet og det samme resultatet er sendt Yngve) Tester er H Fosse. Beklager at jeg ikke har avklart dette tidligere.

Det er mye jeg kunne sagt her, men akkurat nå vil jeg bare si at jeg er utrolig skuffet over at dere har tuklet med et dokument - som dere så har lagt ut her som ekte. Og dere har garantert at det var "100% ekte" - når noen (Alexander Glasø) har mistenkt at det var brukt bilderedigering på navnet. Dette gjør bare saken deres enda mindre troverdig. Det har vært så mye diskusjoner rundt dette "sertifikatet", så sannheten burde ha kommet frem for lengst.

 

Dette er faktisk dokumentforfalskning...

Endret av Inger Karin Haarbye
  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er mye jeg kunne sagt her, men akkurat nå vil jeg bare si at jeg er utrolig skuffet over at dere har tuklet med et dokument - som dere så har lagt ut her som ekte. Og dere har garantert at det var "100% ekte" - når noen (Alexander Glasø) har mistenkt at det var brukt bilderedigering på navnet. Dette gjør bare saken deres enda mindre troverdig. Det har vært så mye diskusjoner rundt dette "sertifikatet", så sannheten burde ha kommet frem for lengst.

 

Dette er faktisk dokumentforfalskning...

 

Nei. det er ikke dokumentforfalskning. Det ha med beskyttelse å gjøre. '

At mitt navn er kommet på ett av disse tre er beklagelig,men jeg lever med det.

 

Ha nevnt det til det kjedelige. Det er kun JHF og undertegnede som er offentlig og på forumet.

 

Konsentrer deg heller om resultatet, det andre er en intern familiesak. Som blir løst deretter-

 

 

Det er mye jeg kunne sagt her, men akkurat nå vil jeg bare si at jeg er utrolig skuffet over at dere har tuklet med et dokument - som dere så har lagt ut her som ekte. Og dere har garantert at det var "100% ekte" - når noen (Alexander Glasø) har mistenkt at det var brukt bilderedigering på navnet. Dette gjør bare saken deres enda mindre troverdig. Det har vært så mye diskusjoner rundt dette "sertifikatet", så sannheten burde ha kommet frem for lengst.

 

Dette er faktisk dokumentforfalskning...

 

Nei. det er ikke dokumentforfalskning. Det ha med beskyttelse å gjøre. '

At mitt navn er kommet på ett av disse tre er beklagelig,men jeg lever med det.

 

Ha nevnt det til det kjedelige. Det er kun JHF og undertegnede som er offentlig og på forumet.

 

Konsentrer deg heller om resultatet, det andre er en intern familiesak. Som blir løst deretter-

 

 

Det er mye jeg kunne sagt her, men akkurat nå vil jeg bare si at jeg er utrolig skuffet over at dere har tuklet med et dokument - som dere så har lagt ut her som ekte. Og dere har garantert at det var "100% ekte" - når noen (Alexander Glasø) har mistenkt at det var brukt bilderedigering på navnet. Dette gjør bare saken deres enda mindre troverdig. Det har vært så mye diskusjoner rundt dette "sertifikatet", så sannheten burde ha kommet frem for lengst.

 

Dette er faktisk dokumentforfalskning...

 

Nei. det er ikke dokumentforfalskning. Det ha med beskyttelse å gjøre. '

At mitt navn er kommet på ett av disse tre er beklagelig,men jeg lever med det.

 

Har nevnt det til det kjedelige. Det er kun JHF og undertegnede som er offentlig og som er på forumet.

 

Konsentrer deg heller om resultatet, det andre er en intern familiesak. Som blir løst deretter-

 

 

Det er mye jeg kunne sagt her, men akkurat nå vil jeg bare si at jeg er utrolig skuffet over at dere har tuklet med et dokument - som dere så har lagt ut her som ekte. Og dere har garantert at det var "100% ekte" - når noen (Alexander Glasø) har mistenkt at det var brukt bilderedigering på navnet. Dette gjør bare saken deres enda mindre troverdig. Det har vært så mye diskusjoner rundt dette "sertifikatet", så sannheten burde ha kommet frem for lengst.

 

Dette er faktisk dokumentforfalskning...

 

Nei. det er ikke dokumentforfalskning. Det ha med beskyttelse å gjøre. '

At mitt navn er kommet på ett av disse tre er beklagelig,men jeg lever med det.

 

Har nevnt det til det kjedelige. Det er kun JHF og undertegnede som er offentlig og som er på forumet.

 

Konsentrer deg heller om resultatet, det andre er en intern familiesak. Som blir løst deretter-

 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nei. det er ikke dokumentforfalskning. Det ha med beskyttelse å gjøre. '

At mitt navn er kommet på ett av disse tre er beklagelig,men jeg lever med det.

 

Ha nevnt det til det kjedelige. Det er kun JHF og undertegnede som er offentlig og på forumet.

 

Konsentrer deg heller om resultatet, det andre er en intern familiesak. Som blir løst deretter-

Det er klart at det er et problem at man ikke kan stole på det dere sier er sant, og at det dere legger ut av dokumenter er tuklet med. Når det er sagt - så sier faktisk ikke dokumentet noe som helst annet enn at det finnes personer i de angitte geografiske områdene som matcher. Og det sies heller ikke noe om hvor nære de er, altså for hvor mange markører de matcher / ikke matcher. Som andre her har påpekt, så er det helt vanlig at nordmenn har aner fra Tyskland, det har også jeg.

Endret av Inger Karin Haarbye
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Her er resultatene fra Bernadotte, rad 1 og 3, samt Andersen (som jeg la inn for JHF) og den JHF la inn selv, men der en verdi var feilplassert. Jeg har ikke lagt inn 5-menningenes profil, men den er identisk med Andersens.

post-133-0-90794400-1472762109_thumb.png

Endret av Arnfrid Dommersnæs Mæland
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Forklaringa frå Øyvind er ok, men sertifikatet burde ha vore redigert på ein annan måte (namnet utviska) slik at det gjekk tydeleg fram av biletet at namnet var redigert vekk. (Dette vart gjort på Gena-rapportane, sjå #890 og #576). Dette er klønete gjort, og eg er einig med Inger i at dette ikkje akkurat styrkjer truverdet til Jan Harald og Øyvind.

Endret av Torbjørn Igelkjøn
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Eit råd til Øyvind: Forumet har ein feil som gjer at det ofte tek laaaaang tid frå ein trykkjer "post" til sida vert lasta inn på nytt (evt. at ein får "gateway timeout"). Men svaret blir sendt, så det er ikkje nødvendig å trykkje "post" meir enn ein gong. Så det gjeld berre å ha litt tolmodigheit.  :)

Endret av Torbjørn Igelkjøn
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Forklaringa frå Øyvind er ok, men sertifikatet burde ha vore redigert på ein annan måte (namnet utviska) slik at det gjekk tydeleg fram av biletet at namnet var redigert vekk. (Dette vart gjort på Gena-rapportane). Dette er klønete gjort, og eg er einig med Inger i at dette ikkje akkurat styrkjer truverdet til Jan Harald og Øyvind.

 

Og så burde det ikke vært sagt at det var "100% ekte" når noen påpekte at det så ut som om det var redigert. Det er svært forvirrende at de holder på slik... Og det ER faktisk dokumentfalsk å bytte ut navnet med et annet, selv om jeg nå forstår at det ikke er gjort med hensikt. Man setter kun en svart strek over det man ikke vil ha offentliggjort - og gjør oppmerksom på det.

Endret av Inger Karin Haarbye
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det har du heilt rett i. Må ein endre på dokument skal det gå tydeleg fram at dei er endra. Eg håpar at Øyvind lærte noko av dette. Det vert litt det same som når JHF skriv eller legg ut noko, for så å fjerne ting att, slette eller endre innlegga til det ugjenkjennelege.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

JHF skrev i "Hildur Marie Iversen" tråden som svar til min kommentar angående sertifikatet, før han senere redigerte det:

 

Hei tviler du på at sertvikatet er ekte ? Tror du at vi hadde lagt ut med fullt navn et falsk bevis ang det som står i sertvikatet ? Tenk deg om gutt ..

 

 

Da har denne gutten fått tenkt seg godt om. Og han syntes det var greit å endelig få en avklaring rundt sertifikatet og den åpenbare redigeringen.

 

I denne saken er det så mange skyggesider at man aldri blir helt klok på hva som forgår. Det som er interessant for meg - og nesten like interessant som å finne ut sannheten om Anders Elias Fosses opphav - er hvem som opprinnelig (og fortsatt?) har lurt denne familien. Jeg tror Fosse-familien til dels har undervurdert til hvilke lengder noen mennesker på nettet og i virkeligheten er villig til å gå for å ha det moro på andres bekostning. Hele saken virker jo som en svært omfattende tilfelle av catfishing, ikke egentlig en spøk. Spesielt når det er (til dels) ukjente tredjeparter som kommuniserer og deltar i denne diskusjonen via Fosse-familien, falske profiler, og lignende. Og så er det andre som har kastet seg på med wikipedia-artikler, innlegg på "royal imposters" forum osv, osv. Det er også nokså klart for meg hvem "Hans" er, men men... Uansett er det ikke akkurat hjelpsomt at familien tåkelegger detaljer rundt det de selv legger ut, som f. eks. sertifikatet, og bidrar til ytterligere rot og mistenkeliggjøring.  

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det har du heilt rett i. Må ein endre på dokument skal det gå tydeleg fram at dei er endra. Eg håpar at Øyvind lærte noko av dette. Det vert litt det same som når JHF skriv eller legg ut noko, for så å fjerne ting att, slette eller endre innlegga til det ugjenkjennelege.

 

Torbjørn , som jeg sa trodde jeg at H var vekk og at det kun sto Fosse, for å holde navn og nummer ute av saken.

Ser at noen har gjort begge deler , brukt mitt på det ene og Fosse på det andre

Nå vet jeg at resultatet hadde vært identisk om mitt navn hadde stått der, som den andre

 

Uansett dette beklager jeg sterkt., og er min feil.

Da det var jeg som instruerte at fornavn skulle vekk.

 

Mitt ansvar og mitt alene.

Jeg skulle kvalitetssikret dette før det ble lagt ut

 

Men igjen ser jeg at mannen er viktigere enn ballen.

Da kan det se ut som andre i familien hadde rett.

Saken er ikke viktig for ENKELTE, men andre hensyn

 

Der har du aldri vært Torbjørn, takk for det.

 

 

 

 

Uansett To

 

.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Her er resultatene fra Bernadotte, rad 1 og 3, samt Andersen (som jeg la inn for JHF) og den JHF la inn selv, men der en verdi var feilplassert. Jeg har ikke lagt inn 5-menningenes profil, men den er identisk med Andersens.

 

Når ein framleis manglar rapport(ane) kan kanskje dei to siste innlegga til Arnfrid avklare litt og føre oss tilbake til det saka eigentleg gjeld. Eg lurer på følgjande:

 

Er det 19/394 som er lagt inn feil som 19b?

Er den andre 17-markørtesten frå F&B?

Er 37-markørtestane frå F&B? Er den eine testen frå Fosse og den andre frå han som hevdar at han er i slekt med han på 1500-talet?

Er GataH4 på 17- og 37-markørtestane frå Fosse, og som begge er analyserte av F&B ulike? Kvifor?

Endret av Torbjørn Igelkjøn
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ein skal ikkje redigere eit dokument utan å la folk få vite at det er redigert. Det vert umogeleg å følgje med for oss som skal sjå på dette når ein ikkje veit om det som vert lagt ut som originaldokument er endra på i ettertid. Det vert det same som med alle andre kjelder, f. eks. kan ein ikkje gå inn og endre ein feil i ei folketeljing (men Digitalarkivet har gitt oss ei mogelegheit til å leggje inn merknader). Dette er elementært og svært viktig og har absolutt med saka å gjere. Korleis ville du ha reagert om du ikkje kunne stole på dei skanna kyrkjebøkene fordi nokon hadde vore inne og redigert desse i ettertid? Eg håpar du forstår dette, og at du kan dette til ein annan gong.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Når ein framleis manglar rapport(ane) kan kanskje dei to siste innlegga til Arnfrid avklare litt og føre oss tilbake til det saka eigentleg gjeld. Eg lurer på følgjande:

 

Er det 19/394 som er lagt inn feil som 19b?

Er den andre 17-markørtesten frå F&B?

Er 37-markørtestane frå F&B? Er den eine testen frå Fosse og den andre frå han som hevdar at han er i slekt med han på 1500-talet?

Er GataH4 på 17- og 37-markørtestane frå Fosse, og som begge er analyserte av F&B ulike? Kvifor?

Såvidt jeg vet er 17-markørs testene fra Gena. JH la først inn feil, så Arnfrid la inn korrekte verdier.

Det er en reell forskjell i (registreringen av) testene fra Gena og B&F. Det kan sikkert være flere grunner til det. Det er jo ikke samme testpersoner, tror jeg? (JH og en onkel?), så det er mulighet for mutasjon i en markør (Gata H4). Jeg skal ikke uttale meg om mulighet for forskjellige resultater fra forskjellige laboratorier - eller ev. registreringsfeil.

 

Igjen: Det er kun en utvidet test mot 5-menningen (ane etter Anders Andersen Fosse) som vil gi svar på om Anders Elias Fosse er hans etterkommer, og jeg forstår ikke motstanden mot å benytte denne muligheten til å få et svar - etter flere år med blindspor.

 

Det hjelper heller ikke med diverse beskyldninger mot de som forsøker å hjelpe, eller utsagn som "Men igjen ser jeg at mannen er viktigere enn ballen." Dere lytter jo ikke til konstruktive råd dere får.

Endret av Inger Karin Haarbye
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Øyvind: Dersom du har dna-rapportar frå Bernadotte&Falk er det på høg tid at du legg desse ut. Evt. namn som skal vekk redigerer du vekk f. eks. slik

Endret av Torbjørn Igelkjøn
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Øyvind: Dersom du har dna-rapportar frå Bernadotte&Falk er det på høg tid at du legg desse ut. Evt. namn som skal vekk redigerer du vekk f. eks. slik

Enig, men den rapporten får vi aldri, og det vet du. Fosse-familien vil alltid finne en ny unnskyldning for ikke å legge den ut - hvis de i det hele tatt har fått noe DNA-resultat. Det har vel gått et par år nå...

Endret av Inger Karin Haarbye
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Såvidt jeg vet er 17-markørs testene fra Gena. JH la først inn feil, så Arnfrid la inn korrekte verdier.

Det er en reell forskjell i (registreringen av) testene fra Gena og B&F. Det kan sikkert være flere grunner til det. Det er jo ikke samme testpersoner, tror jeg? (JH og en onkel?), så det er mulighet for mutasjon i en markør (Gata H4). Jeg skal ikke uttale meg om mulighet for forskjellige resultater fra forskjellige laboratorier - eller ev. registreringsfeil.

 

Igjen: Det er kun en utvidet test mot 5-menningen (ane etter Anders Andersen Fosse) som vil gi svar på om Anders Elias Fosse er hans etterkommer, og jeg forstår ikke motstanden mot å benytte denne muligheten til å få et svar - etter flere år med blindspor.

 

Det hjelper heller ikke med diverse beskyldninger mot de som forsøker å hjelpe, eller utsagn som "Men igjen ser jeg at mannen er viktigere enn ballen." Dere lytter jo ikke til konstruktive råd dere får.

Jeg har heller ikke kunnskap nok til å uttale meg om hva det ulike resultatet på Gata H4 evt kan bety.

Jeg gjentar; rad 1 og 3 er resultatene fra B & F (37 markører). Om testpersonene er JHF, HF eller ØF aner jeg forøvrig ikke.

Rad 4 ( den JHF la inn og som er feil) kan dere se bort fra.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Om den same testpersonen vert analysert bør svaret vere likt uavhengig av laboratorium.

Det er jo ei mogelegheit at det kan ha oppstått ein mutasjon, men sannsynlegheita for mutasjon mellom nevø og onkel er minimal. Arnfrid svarte meg faktisk slik då eg nemnde dette i ein annan debatt der ein kom inn på Fosse-saka. Eg meiner uansett etter å ha lese det siste innlegget til Yngve ovanfor at familien no bør få teke ein full 111.markørs test og at det då må takast ein tilsvarande test av femmeiningen i Fosse-slekta. Ein burde då få 110 eller 111 rette, avhengig av kven i Fosse-familien som er testperson.

Endret av Torbjørn Igelkjøn
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har heller ikke kunnskap nok til å uttale meg om hva det ulike resultatet på Gata H4 evt kan bety.

Jeg gjentar; rad 1 og 3 er resultatene fra B & F (37 markører). Om testpersonene er JHF, HF eller ØF aner jeg forøvrig ikke.

Rad 4 ( den JHF la inn og som er feil) kan dere se bort fra.

 

Jeg skulle holde meg borte her låvet jeg meg selv  . Men jeg tror ikke at jeg har lagt inn noe fra denne 17 testen noen steder , da den er for svak og ikke har noen verdier , jeg bruker helst mine tester fra familie-finder . Men som jeg har sagt tidligere , jeg har ikke noe med svenske testen og gjøre , samt Gena 17 testen , den har jeg ikke lagt ut noen steder fullt . God natt . ta en pause . svare er at våres dna tilhører Brandenburg prussen . resten kommer nok snart vil jeg tro .

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er 37-markørtestane frå F&B? Er den eine testen frå Fosse og den andre frå han som hevdar at han er i slekt med han på 1500-talet?

Nei, han som tror han kanskje kan være etterkommer etter en Hohenzollern matcher absolutt ikke, du kan finne ham på Y-search: M9NZ8

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nei, han som tror han kanskje kan være etterkommer etter en Hohenzollern matcher absolutt ikke, du kan finne ham på Y-search: M9NZ8

 

måtte rette . hvem vet om dette er rett ? Y Dna og bygdehistorien våres er intresang . Noe er det uansett . Om det ligger lengre bak eller om det er oldefar som er prussisk av opphav , spennende er nå dette .

Endret av Jan Harald Fosse
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg skulle holde meg borte her låvet jeg meg selv  . Men jeg tror ikke at jeg har lagt inn noe fra denne 17 testen noen steder , da den er for svak og ikke har noen verdier , jeg bruker helst mine tester fra familie-finder . Men som jeg har sagt tidligere , jeg har ikke noe med svenske testen og gjøre , samt Gena 17 testen , den har jeg ikke lagt ut noen steder fullt . God natt . ta en pause . svare er at våres dna tilhører Brandenburg prussen . resten kommer nok snart vil jeg tro .

Jo, du har lagt den inn på Y-search. Du har jo selv slettet nærmest alle innleggene dine tidlig i denne tråden, men i f.eks. #652  og innleggene omkring finner du en del av diskusjonen omkring dette. Så kom Arnfrid og hjalp deg ved å legge inn de korrekte verdiene. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jo, du har lagt den inn på Y-search. Du har jo selv slettet nærmest alle innleggene dine tidlig i denne tråden, men i f.eks. #652  og innleggene omkring finner du en del av diskusjonen omkring dette. Så kom Arnfrid og hjalp deg ved å legge inn de korrekte verdiene. 

 Min lille 17 dna er lik min onkels   .  Ja det var mye rot i starten da vi ikke kunne så mye om DNA  , Men vi har lært mer nå ja , Eller vi har lest oss opp i saker .

Endret av Jan Harald Fosse
Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Yngve Nedrebø locked this emne
Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
 Del

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig Informasjon

Arkivverket bruker cookies (informasjonskapsler) på sine nettsider for å levere en bedre tjeneste. De brukes til bl.a. skjemaoppdateringer og innlogging. Bruk siden som normalt, eller lukk informasjonsboksen for å akseptere bruk av cookies.