Gå til innhold
Arkivverket

Skifte/dødsmelding etter Severine Berentine Pedersen død i Bergen 1938.


Rune Thorstensen
 Del

Recommended Posts

Severine Berentine Pedersen dør i Bergen 08.07.1938.

 

http://digitalarkivet.no/cgi-win/webcens.exe?slag=visbase&sidenr=19&filnamn=bedo1912&gardpostnr=30993&merk=30993#ovre

 

 

Jeg skulle gjerne ha visst hvem som er nevnt i skiftet etter henne. Jeg tror hun var gift med en Johan Pedersen født i Bremanger 1867. Om ektemannen var død før henne, er det evt oppgitt når han døde?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Johan Pedersen er død 15/1-1929 G. renov.arb. f. 1867 i Bremanger Bopel S. Klevesmug 3, i dødsmeldingen er enken Severine og 9 barn nemnde, 10 barn i 1912.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Johan Pedersen er død 15/1-1929 G. renov.arb. f. 1867 i Bremanger Bopel S. Klevesmug 3, i dødsmeldingen er enken Severine og 9 barn nemnde, 10 barn i 1912.

 

 

Hjertelig takk Rune for svar på når ektemannen Johan døde. Jeg hadde en mistanke om at han var død tidligere og at Severine var enke da hun døde i 1938, men der var noen Johan Pedersen å velge mellom.

Du skriver at de hadde 10 barn i 1912. Da må de trolig ha fått ett barn mellom 1910 og 1912, for det siste jeg har registrert er Margit 19.09.1909.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Johannes Severin Pedersen f. 17/1-1911, men blant døpte i Mariakirken finnes Johanna Severine 17/1-1911-20/12-1911, så trolig er det feil i 1912 tellingen her.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Johannes Severin Pedersen f. 17/1-1911, men blant døpte i Mariakirken finnes Johanna Severine 17/1-1911-20/12-1911, så trolig er det feil i 1912 tellingen her.

 

Takk igjen Rune, da føyer jeg til barn nr.10.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da Severine Berentine døde var 8 barn i live, og i tillegg var en datterdatter arving i sin avdøde mors sted:

 

Gudrun Ulriksen, S. Klevesmug 3

Solveig Hess, S. Klevesmug 3

Olaf Pedersen, S. Klevesmug 3

Valborg Langseth, S. Klevesmug 3

Margit Isaksen, Kjøkkelvik

Johanne Olsen, Langeveien

Eilif Pedersen, S. Klevesmug 3

Ingrid Dahl, død, etterlatt datter, født 1925

Trygve Pedersen, USA, men ingen kontakt de siste fire årene

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

Du kan poste nå og registrere deg senere. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Ditt forrige innhold har blitt gjenopprettet .   Tøm tekstverktøy

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Del

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig Informasjon

Arkivverket bruker cookies (informasjonskapsler) på sine nettsider for å levere en bedre tjeneste. De brukes til bl.a. skjemaoppdateringer og innlogging. Bruk siden som normalt, eller lukk informasjonsboksen for å akseptere bruk av cookies.