Gå til innhold
Arkivverket

Kommer ikke inn på Family search


Johan Arthur Hansen
 Del

Recommended Posts

Etter å ha kjørt CC cleaner så kommer jeg ikke inn på Family search. Har prøvd å opprette en ny konto der, men et bilde som de spør om med følgende tekst "please type the letters from the Picture" vises ikke. Noen råd om hvordan en kommer videre her? Se vedlegg

post-208-0-40857400-1377941782_thumb.jpg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du sier kommer ikke inn?

Er det ditt gamle brukernavn/passord som ikke virker?

 

Jeg bruker også CCleaner (ikke CC cleaner som kan være en virus)

Du har vel ikke satt ett kryss i boksene for "saved password". Da slettes passordene din for hver gang du bruker CCleaner.

Det vil si at du må oppgi brukernavn/passord hver gang du skal inn på f.eks. FS.

 

Nå vet ikke jeg hva som styrer bildet du henviser til men antageligvis Java. Hvis du har stoppet Java vil ikke bildet vises tror jeg.

 

Jeg sletter alltid mine passord i nettleseren og logger meg på hver gang. (Safty First)

https://familysearch.org/

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kommer du inn på søkesiden til FamilySearch i det hele tatt: https://familysearch.org/search/collection/list#page=1&countryId=1927171

eller er det først ved innlogging problemet oppstår?

 

Jeg har også brukernavn og passord på FamilySearch fordi jeg deltar i indekseringen av 1875-tellingen. Om jeg ikke får logget meg inn, ville jeg ikke ha opprettet ny bruker, men heller ha spurt FS om de kan sende innloggingsopplysningene på epost til meg, (for da mister jeg ikke tilgang til statistikken vedrørende indekseringen.)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har glemt å lagre passord og brukernavn for en gangs skyld. Kommer inn på FS, men får bare svar at de ikke kan finne siden. Se vedlegg. Det er CCleaner jeg har brukt ellers så pleier jeg å slette slike filer fra PC Tools.Mvh. Johan Arthur Hansen

post-208-0-54174200-1377945167_thumb.jpg

post-208-0-65909400-1377945277_thumb.jpg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Lenken fungerte ikke. Men jeg får opp den vanlige søkesiden når jeg velger FS, men får bare til svar at de ikke finner det jeg søker påp og det er sikkert p.g.a at jeg ikke er innlogget lenger. Mvh. Johan Arthur Hansen

 

Jeg har nok glemt å krysse av for " saves paasword" Brukte CCleaner mye før, men bruker stort sett verktøyet PC Tools i dag og der slettes ikke slike passord. Mvh. Johan Arthur Hansen

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk for svarene! Har sendt en melding til FS. Hvis de fleste bruker denne uten å være innlogget så burde jeg kommet inn. Kan egentlig huske at jeg har søkt om noen konto der.Mvh. Johan Arthur Hansen

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg fant løsning på dette. Brukte nettleseren Chrome og da fungerte dette. Samme problem hadde jeg med å søke på Nasjonalbiblioteket og det rettet seg også med å bruke Chrome istedenfor IE. Mvh. Johan Arthur Hansen

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har du prøvd å tilbakestille IE?

Det gjør du ved å gå Værktøy->Alternativer for Internett->Avansert

Her kan du trykke på knappen tilbakestill

 

Jeg bruker konsekvent ikke registry cleaner programmer, da de kan lage mere krøll enn nytte.

Enten gjør jeg det manuelt, eller bruker værktøyet hijackthis

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har nå tilbakestilt Internett Explorer og etterpå fungerte søking på Nasjonal biblioteket, men ikke på Family Search. Jeg har brukt programmet PC Tools performance kit og det har fungert bra i flere år. Mvh. Johan Arthur Hansen

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Sjekk også Tillegg i IE

Kan være du har plugin der som ikke fungerer som den skal

Værktøy->Alternativer for Internett->Programmer

Trykk så på Administrere Tillegg og deaktivere det du ikke bruker.

 

Hos meg ser den slik ut

post-1756-0-38334400-1377975200_thumb.jpg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

Du kan poste nå og registrere deg senere. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Ditt forrige innhold har blitt gjenopprettet .   Tøm tekstverktøy

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Del

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig Informasjon

Arkivverket bruker cookies (informasjonskapsler) på sine nettsider for å levere en bedre tjeneste. De brukes til bl.a. skjemaoppdateringer og innlogging. Bruk siden som normalt, eller lukk informasjonsboksen for å akseptere bruk av cookies.