Gå til innhold
Arkivverket

Foreldre til Sonja Bredesen f. 1925 Romerike/Oslo


Rune Roalkvam
 Del

Recommended Posts

Sonja Bredesen er født 17. juli 1925, på Romerike eller i Oslo iflg. familien. Foreldrene skal være Sverre Bredesen og Alfhild Marie Larsen. Sonja ble gift Seierstad og bodde i Sandefjord, døde i 2003. Før jeg går i gang med kirkebøkene for hele Olso og Romerike for om mulig å finne dåpen, prøver jeg her. I 1910 finnes følgende Sverre Bredesen:

Aker Bredes., Sverre Birger s 10.01.1898 Kr.ania "Elverhøi" Solemsskogen (gaard)

Nes Bredes.*, Sverre søn 26.10.1902 t Enerud

Kristiania Bredes.*, Sverre barn 10.01.1897 t Jens Bjelkesgate 16a, b

Kristiania Bredesen, Sverre Skomakerlærling 01.10.1892 t Rosteds gate 1

To Alfhild/Alvhild Marie (men det er jo ikke sikkert at begge navnene ble brukt under tellingen)

Pilestredet: Anders August Larsen hf g Snedkersv. 14.10.1869 Sverige Lavinia Larsen hm g Husmor 25.03.1867 Sverige Alfhild Marie Larsen Børn ug Datter 04.06@07.1899 t Alf Thorleif Larsen Børn ug Søn 30.11.1901 t Signe Larsen Børn ug Datter 06.07.1904 t Holger Fridleif Larsen Børn ug Søn 06.09.1907 Gøteborg

Engesæter, V. Toten:

Lars Jens. hf g Gaardbruger 25.04.1847 Biri Anna Marie hm g Gaardbrugerkone 05.11.1880 t Berta Magdalen Larsd. d ug datter 08.07.1900 t Asta Nikoline Larsd. d ug Datter 23.08.1902 t Alvhilde Marie Larsd. d ug datter 26.09.1904 t Marta Sofie Larsd. d ug datter 04.12.1906 t Hilda Josefine Larsd. d ug datter 27.04.1910

Skulle noen ha opplysninger som kan hjelpe meg på vei, er jeg takknemlig for det!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Se det! Får bekreftet at hun er født i Oslo og at faren er rett mann. Har vært gjennom det meste av kirkebøker i Oslo for det aktuelle tidspunkt, men uten hell så langt. Noen er ikke tilgjengelige, f.eks. fødte Paulus. Så spørsmålet om hvor foreldrene til Sonja kom fra står fortsatt åpent...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Iadressebøker for Oslo finner vi før og etter fødselen en Sverre Bredesen:

1917 adressebok Sverre Bredesen, skotøiarb. Sundkuist, Rostedsgt 12 3etg

1927 adressebok Oslo: Sverre E. Bredesen, tilskjærer (Sundkuist), Hegermannsg 12 3etg

. Vet noen hvilket kirkesogn disse adressene tilhører?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

Du kan poste nå og registrere deg senere. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Ditt forrige innhold har blitt gjenopprettet .   Tøm tekstverktøy

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Del

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig Informasjon

Arkivverket bruker cookies (informasjonskapsler) på sine nettsider for å levere en bedre tjeneste. De brukes til bl.a. skjemaoppdateringer og innlogging. Bruk siden som normalt, eller lukk informasjonsboksen for å akseptere bruk av cookies.