Gå til innhold
Arkivverket
Rune Thorstensen

Vielser i Bergen ? 1911 - 1914

Recommended Posts

Rune Thorstensen

Jeg prøver å finne vielsene til to søstre. Ida Marie Andersen f. 05.03.1891 i Ålesund bosatt i 1910 i Nordnesgt. 4a med foreldrene Carl Elias Andersen og Severine Andrine.

Da moren død i 1914 står det i dødsmeldingen at Ida var gift med Oscar Solberg Larvik.

Søsteren Amanda Sigvarda var født på Årstad 01.02.1882. Men i 1914 er hun gift med Karl Mikkelsen og bosatt i Chicago. Jeg ser nå at hun emigrete 28.09.1903 med Chicago som reisemål, så da har nok hun giftet seg der borte.

Når det gjelder Amanda har jeg fått utmerket hjelp i Brukerarkivet vedr. hennes liv og lagnad i Usa. Det er derfor kun en evt. vielse til Ida Marie jeg mangler.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
Yngve Nedrebø

Jeg har sjekket kortene i arkivet fra Bergen folkeregister, men uten å finne denne vielsen. Kan den ha funnet sted før 1. februar 1912.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
Rune Thorstensen

Takk for at du sjekket. Ja, vielsen må ha skjedd etter tellingen i 1910. Men den kan jo selvsagt ha skjedd utenbys. I følge moras dødsmelding i 1914 bodde ekteparet i Larvik.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå

• Hvem er aktive   0 medlemmer

Ingen innloggede medlemmer aktive

Viktig Informasjon

Arkivverket bruker cookies (informasjonskapsler) på sine nettsider for å levere en bedre tjeneste. De brukes til bl.a. skjemaoppdateringer og innlogging. Bruk siden som normalt, eller lukk informasjonsboksen for å akseptere bruk av cookies.