Gå til innhold
Arkivverket

Emigrerte til USA 1906


O Lieblein
 Del

Recommended Posts

Hei

 

Har jeg slektninger i USA?

 

Otto Marius Pettersen født 18 Juni 1883 i Borge, Østfold og er bror til min oldefar. Ved folketellingen i 1900 er han midlertidig tilstede på Molteberghellene i Borge, Østfold, hvor hans far Petter August Olsen Bor.

Han reiste med Montebello, Ref Emigranter over Kristiania 1871-1930 Digitalarkivet, til Wisconsin reisedato 15/16.03-1906, som stuert.

Har vært i Detroit, Michigan i 1912.

I 1915 som steward fra Canada til Michigan og tror at han seiler på The Lakes.

17 okt 1915 registreres Otto Marius Peterson i Michipicoten i Canada og dro til en by i USA Sault Saint Marie i Michigan, som ligger 20-30 derfra. Her slutter sporene våre.

 

Hadde han noen familie der?

 

Med vennlig hilsen

O Lieblein

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Legger lenke til emigrasjonen.

 

Emigranter fra Oslo 1867-1930 gammel

Oslo 1906 15.03.1906 16.03.1906 Otto Marius Petters. Molteberg m ug stenhugg. 22 Borge Wisconsin Høhnke Montebello

http://digitalarkivet.no/cgi-win/webcens.exe?slag=visbase&sidenr=5&filnamn=EMIOSLO&gardpostnr=177984&merk=177984#ovre

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hallo

 

Forsøkte om jeg fikk noe treff på familietre på Ancestry, men fann ingen umiddelbart ( det var flere hundre med ulike Otto Pettersen).

Desverre så tar det ofte tid å lete etter slekt i USA. Kan derfor anbefale at en legger inn en etterspørsel på en Message Board.

Hvis du kjenner til by og County legger du inn etterlysningen der.

Det har jeg gjort endel ganger med godt resultat.

Her er en link til Michigan og så kan du velge Countyet for Sault Saint Marie

http://boards.ancestry.com/localities.northam.usa.states.michigan/mb.ashx

 

Du kan bruke en gratis bruker, og du må registrere deg. Du vil da kunne få melding når noen svarer.

 

Mvh Roald

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hallo

 

Forsøkte om jeg fikk noe treff på familietre på Ancestry, men fann ingen umiddelbart ( det var flere hundre med ulike Otto Pettersen).

Desverre så tar det ofte tid å lete etter slekt i USA. Kan derfor anbefale at en legger inn en etterspørsel på en Message Board.

Hvis du kjenner til by og County legger du inn etterlysningen der.

Det har jeg gjort endel ganger med godt resultat.

Her er en link til Michigan og så kan du velge Countyet for Sault Saint Marie

http://boards.ancest...ichigan/mb.ashx

 

Du kan bruke en gratis bruker, og du må registrere deg. Du vil da kunne få melding når noen svarer.

 

Mvh Roald

 

Hei Roald

 

Tusen takk for svar, jeg har aldri prøvd å bruke ett slikt søkeverktøy før. Men det skal jeg gjøre med det første.

Det er jo spennende å lete etter slekt som er blitt borte.

Men begynner der du sier for der vet jeg at han var registrert.

 

Mvh Oddmund

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

Du kan poste nå og registrere deg senere. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Ditt forrige innhold har blitt gjenopprettet .   Tøm tekstverktøy

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Del

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig Informasjon

Arkivverket bruker cookies (informasjonskapsler) på sine nettsider for å levere en bedre tjeneste. De brukes til bl.a. skjemaoppdateringer og innlogging. Bruk siden som normalt, eller lukk informasjonsboksen for å akseptere bruk av cookies.