Gå til innhold
Arkivverket

Torvald Syversen f 1.6.1885 i Barbu, Aust Agder


Torgeir Karlin
 Del

Recommended Posts

Hei, jeg prøver å legge ut dette emne her også. Har lagt ut samme emne på Dis sine sider. Emigrerte til USA, Canada. har fått noen svar men, det er fortsatt mye ubesvart ang Torvald jeg gjerne skulle funnet ut av. Det er fordi han reiser til Wisconsin,Amerika i 1914. Jeg finner han i emigrantprotokollen fra Norge, og inn i USA, Ellis Island i passasjerlister fra bergensfjord. Finner han igjen i 1918, da i registreringspapirer til Canadiske militære. Der stopper alle spor Har søkt i Amerikanske tellinger, Canadiske og Norske tellinger, ingen resultat. Har et bilde av han tatt i 1923 i Oslo. Om han da var på besøk eller hadde kommet tilbake vet jeg ikke. Jeg finner han ikke som død hverken i Norge, USA eller Canada. Har ikke søkt mye i canadiske arkiver. Ikke lett å finne fram og ikke mye som finnes digitalt synes jeg. Det ser ut som han rett og slett bare forsvinner. Håper at det skal være mulig å finne ut noe mere om han. Om han bosatte seg i Amerika eller Canada. Hvor han døde? Norge Canada eller Amerika. Jeg har nesten gitt opp å finne noen ting mere om han.

Håper det er noen som kan hjelpe meg videre. Enten med opplysninger eller, tips til hvordan komme videre.

 

http://digitalarkivet.no/cgi-win/webcens.exe?slag=visbase&sidenr=2&filnamn=emikra1&gardpostnr=225021&personpostnr=225021#nedre

Håper linken virker.

Mvh Torgeir Karlin

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kjekt å vite hva som allerede er funnet :

http://www.disnorge.no/slektsforum/viewtopic.php?t=114794

 

På Ancestry finner jeg en Torvald Syversen reg. i Canada Voter Lists 1935-1980. Har kun abonn. for USA, så jeg kommer ikke videre her.

 

Har du søkt etter ham på familysearch.org. ? Folketellingene og masse annet ligger også der.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei, som jeg skriver så har jeg søkt etter han på de fleste steder jeg vet om uten å komme noe lenger enn jeg har gjort. Det er faktisk litt merkelig at jeg ikke finner noe mere om han enn det som er funnet via brukerforumet på Dis, hverken i Norske, Amerikanske, eller Canadiske registre. Derfor har jeg lagt ut et søk her også for kansje å komme noe videre. det bør jo finnes noe mere. hans død blandt annet.

Mvh Torgeir Karlin

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vet du når Anna døde ? Kanskje finne noe ut av en dødsannonse.

Døde hun tidlig, kunne man kanskje finne noe i dødsfallsprotokollen fra Oslo Skifterett.

 

Ellers er dødsfallsmeldinger (Oslo) i Aftenposten Arkiv søkbare - for den som har abonnement her.

Det er jo noen som tilbyr oppslag, har jeg sett.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Anna Sophie er født 21.3.1885 i hht konfirmasjonen hennes som det henvises til i vigselen i 1904:

 

Kildeinformasjon: Oslo fylke, Grønland, Ministerialbok nr. 15 (1899-1919), Konfirmerte 1900, side 46.

Permanent sidelenke: http://www.arkivverk...ny&idx_side=-39

 

Det nevnes at Thorvald var i Oslo i 1923. Dersom han returnerte til USA, burde han finnes i emigrantlistene?

 

Mvh Bente

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 

Det nevnes at Thorvald var i Oslo i 1923. Dersom han returnerte til USA, burde han finnes i emigrantlistene?

 

Mvh Bente

 

Det spørs om han ikke ble værende i Norge. Har inntrykk av at innreise til USA så sent som i 1923 er rimelig godt dekket på Ancestry og Ellis Island. Tror jeg ville ha spurt om oppslag i Aftenposten vedr. anmeldte dødsfall i Oslo.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

Du kan poste nå og registrere deg senere. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Ditt forrige innhold har blitt gjenopprettet .   Tøm tekstverktøy

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Del

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig Informasjon

Arkivverket bruker cookies (informasjonskapsler) på sine nettsider for å levere en bedre tjeneste. De brukes til bl.a. skjemaoppdateringer og innlogging. Bruk siden som normalt, eller lukk informasjonsboksen for å akseptere bruk av cookies.