Gå til innhold
Arkivverket

Hvem kan jeg sende dette til?


Marie Leir
 Del

Recommended Posts

Hei :)

 

Vet dere hvem jeg skal sende dette? :)

 

Hei!

 

Både min oldefar Alfred Lillebo (f. 20.10.1880) og min tipp-oldefar (hans far) John Lillebo (f.27.01.1846) Alfred mottok Kongens fortjenestemedalje den (01.07.1952), mens hans far fikk den (01.07.1924). Er det mulig å finne noen dokumentasjon rundt dette? Hvem foreslo de til medaljen, var det noe annen dokumentasjon rundt dette? Bilder fra evt. seremoni og lignende. Forsåvidt interessert i det som kan være av dokumenter. Jeg vet ikke hvilken medalje de fikk om det var i gull eller i sølv. Begge bosatt i Kistrand.

 

Hilsen Marie

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vet det også skal ligge noe under Kongehuset.no, men det kan være at det er av nyere dato. Min far, som fikk Kongens fortjenstemedalje i gull i 1974, er ihvertfall registrert der.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei Kari :)

 

Jeg vet hva du mener. Jeg finner min oldefar og tippoldefar der. Jeg vet ikke om e fikk i sølv eller gull. Jeg er interesert å se dokument fra Det. Jeg vet heller ikke hvem som foreslo dem til å få kongens fortjenestemedaljen?

 

 

Hilsen Marie

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er ingen i slekten som har diplomet som følger med medaljen da ?

Når det gjelder forslagsstiller, kunne du kanskje sende en mail dit og høre. Det opplyses ikke om det på diplomet jeg sitter på ihvertfall.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg spurte slottet for mange år siden, vedr min oldefars fortjenestemedalje. Etter kort tid fikk jeg et hyggelig brev i posten, med alle papirer de hadde om han sånn som: søknadene fra de som ønsket han skulle få medaljen, avisutklipp, min oldefars takkebrev tilbake til kongen. Virkelig moro å få. Min oldefar ble tildelt kongens fortjenestemedalje i sølv i 1931, og jeg tok kontakt med slottet i ca 1998-2002. Jeg vet ikke om slottet fortsatt sitter på det eller om det er overført til noe arkiv, men ville bare si at det finnes mye tilgjengelig om den som er tildelt en slik medalje. Tror jeg ville begynnt med å spørre slottet. Lykke til.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ok, tusen rakk for tipset. Hvor skal jeg sende det til slotte. Skal jeg sende til det kongelige hoff. Anne Lene sende du brev eller e-post til slottet? ;)

 

Hei Kari ;)

 

Det er en adresse der men jeg vet ikke hvor på slottet jeg skal sende det til.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Den gang sendte jeg brev. Jeg var ikke like inni det med e-mail da. Du finner en adresse tenker jeg på hjemmesiden. Send til den adressen du. Tror nok de videreformidler til rette person. Det var iallefall utrolig stor hjelpsomhet den gang jeg spurte, rask hjelp og. Veldig moro med den sendingen som da kom.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ok, det står 3 alternativ som jeg kan sende til:

 

1 Hils til kongefamilien

 

2 Generelle henvendelser til det kongelige hoff

 

3 innspill til og spørsmål om nettsiden

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ok, det synes jeg å. Kan jeg skrive denne meldingen til slottet?

 

Både min oldefar Alfred Lillebo (f. 20.10.1880) og min tipp-oldefar (hans far) John Lillebo (f.27.01.1846) Alfred mottok Kongens fortjenestemedalje den (01.07.1952), mens hans far fikk den (01.07.1924). Er det mulig å finne noen dokumentasjon rundt dette? Hvem foreslo de til medaljen, var det noe annen dokumentasjon rundt dette? Bilder fra evt. seremoni og lignende. Forsåvidt interessert i det som kan være av dokumenter. Jeg vet ikke hvilken medalje de fikk om det var i gull eller i sølv. Begge bosatt i Kistrand. Hva synes du om det?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nå har jeg send det ;)

 

Når jeg sende det fikk jeg dette tilbake.

 

Takk for din henvendelse!

 

Vi takker for henvendelsen til Det kongelige hoff. Alle henvendelser blir lest, men på grunn av det store antallet meldinger vi mottar, kan dessverre ikke alle besvares. :(

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

Du kan poste nå og registrere deg senere. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Ditt forrige innhold har blitt gjenopprettet .   Tøm tekstverktøy

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Del

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig Informasjon

Arkivverket bruker cookies (informasjonskapsler) på sine nettsider for å levere en bedre tjeneste. De brukes til bl.a. skjemaoppdateringer og innlogging. Bruk siden som normalt, eller lukk informasjonsboksen for å akseptere bruk av cookies.