Gå til innhold
Arkivverket

Døde ung.


gunnev
 Del

Recommended Posts

Hei. Min far fortalte lite om sin oppvekst i Kristiansand,han giftet seg de fikk 2 sønner på 3 år. Vi flyttet til Østlandet og han hadde ingen kontakt med sin famile som var i Venneslaområdet .De var 3 gutter min far Edvard T .Erik H. og Einar som var 5 - 6 år eldre enn Erik som var født 28 mai 1918 i Ålefjær. Farmor var gift 2 ganger først med Jakob Erhard Wintseh Oddernes skanna kirkebok for 1904 - 1911.(Han var gift i Sveits når han giftet seg med farmor ,ekteskapet ble annulert . når vet jeg ikke.)Jeg tror at de må være foreldre til Einar for når farmor giftet seg igjenn . Skannet kirkebok for Tveit 1915 - 1941 side 162 med Albin Fabian Rønnbäck fra Boden i Sverige var han 5 -6 år gml.Einar var født med Diabetes og han hadde bare en arm. Spørsmål 1 er det mulig å finne ut når han ble født og når han døde. Spørsmål 2 når ble ekteskap nr.1 annulert.og hva skjedde med bigamisten fra Sveits. Hilsen Gunn E. Navnet på Sveitseren skal være WINTSCH

Endret av gunnev
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Wintsch ble iallfall anklaget i Sveits - jeg fant dette på nettet:

 

Staatsarchiv des Kantons Zürich Archivkatalog:

 

Signatur: Z 136.734

Titel: Bezirksanwaltschaft Meilen und Ellen Kristine Evardsdatter, Kristianssand/No gegen Jakob Erhard Wintsch betr. Bigamie, Urteil vom 12.03.1914

 

Inhalt und Form: Wintsch heiratete in Norwegen, obwohl er in der Schweiz noch verheiratet war.

Entstehungszeitraum: 1914

 

Weitere Angaben

Provenienz: Bezirksgericht Meilen

Abliefernde Stelle: Bezirksgericht Meilen; Ablieferung 2003/41 vom 26.05.2003

Auswahlmethode: Inhaltliche Auswahl

Stufe: Dossier

Signatur Archivplan: Z 136.734

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Wintsch ble iallfall anklaget i Sveits - jeg fant dette på nettet:

 

Staatsarchiv des Kantons Zürich Archivkatalog:

 

Signatur: Z 136.734

Titel: Bezirksanwaltschaft Meilen und Ellen Kristine Evardsdatter, Kristianssand/No gegen Jakob Erhard Wintsch betr. Bigamie, Urteil vom 12.03.1914

 

Inhalt und Form: Wintsch heiratete in Norwegen, obwohl er in der Schweiz noch verheiratet war.

Entstehungszeitraum: 1914

 

Weitere Angaben

Provenienz: Bezirksgericht Meilen

Abliefernde Stelle: Bezirksgericht Meilen; Ablieferung 2003/41 vom 26.05.2003

Auswahlmethode: Inhaltliche Auswahl

Stufe: Dossier

Signatur Archivplan: Z 136.734

 

Takk for hjelpen. jeg hadde ikke stor tro på at noen ville klare dette,så tusen takk for hjelpen..Fantastisk. Hilsen Gunn E.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi ser at familien Rønnbäck bodde i Oddernes til 1929, deretter i Kristiansand (Suldalen 1929-1933, Klappane 1933-1938 og så Løkkeveien). Ved de kommunale folketellingene i 1930- og 40-årene bodde sønnene Erik og Edvard sammen med foreldrene. Vi vet ikke noe om Einar. Et kort søk i skilsmissemappene 1914 i arkivet for Stiftamtmannen i Kristiansand ga negativt resultat. Det er kanskje fordi dommen falt i Tyskland.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

Du kan poste nå og registrere deg senere. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Ditt forrige innhold har blitt gjenopprettet .   Tøm tekstverktøy

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Del

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig Informasjon

Arkivverket bruker cookies (informasjonskapsler) på sine nettsider for å levere en bedre tjeneste. De brukes til bl.a. skjemaoppdateringer og innlogging. Bruk siden som normalt, eller lukk informasjonsboksen for å akseptere bruk av cookies.