Gå til innhold
Arkivverket

LØST Giftemål 22/6-1817 Kristinehamn Sverige.


FuglebrendInger
 Del

Recommended Posts

Hei . Er det en av Sverigeekspertene som har mulighet til å bekrefte en vigsel mellom Peter Andersson/Åstbom f 20/121797 Mangskog og Anna Pedersdatter/Blomström f 12/2-1792. I følge de opplysningene jeg har fått ( ikke hentet fra Husforhør antagelig familysearch ) ble de gift i Kristinehamn 22/6-1817.

Finnes det mulighet for å legge ut bilde fra kirkeboken er det flott.

 

Mvh Inger F

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei!

 

I kirkebok viede i Kristinehamn 1784-1824 (EI:3) s. 166/167 som er 1817 fant jeg ikke dette paret.

Denne vielsebok inneholder også viede i Warnum,og på s. 168 fant jeg viet 22/6 1817 dräng Petter Andersson og Maria Olsdtr. Dette er nok ikke rett par.Ingen andre som passer.

 

I husforhør Kristinehamn 1816-1820 som har personregister, finner jeg ingen Peter Andersson som passer på alder,heller ingen Åstbom.

 

Legger inn utklipp av den vielsen jeg fant.

 

Jeg finner ingen Peter født i Mangskog 20/12 1797.Er du sikker på fødested eller dato/år?

Finner en Petter f. i Brunskog samme dato med far Anders Ersson Heter..En kandidat?

 

Hilsen Kari

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei igjen!

 

Da tror jeg at jeg fant rett vielse:

 

Viet 26/12 1820 i Brunskog:

soldaten Peter Åstbom og Anna Cajsa Blomstrøm.

 

Legger ved utklipp fra kirkebok.

 

Hilsen Kari

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tusen takk, fantastisk, dette er sikkert riktig. Dette viser viktigheten av å sjekke primærkilder. Jeg synes vielsen var " langt " unna boplassen og hvor brudgommen virket som soldat.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei igjen!

 

I husforhøret i Mangskog der jeg fant de seinere,står hun født i Brunskog,kanskje derfor de ble viet der.

 

Han står født i Morianfors,det stemmer med bosted ved dåp til han jeg fant f. i Brunskog.

Mulig begge var derfra??

 

Hilsen Kari

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

Du kan poste nå og registrere deg senere. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Ditt forrige innhold har blitt gjenopprettet .   Tøm tekstverktøy

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Del

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig Informasjon

Arkivverket bruker cookies (informasjonskapsler) på sine nettsider for å levere en bedre tjeneste. De brukes til bl.a. skjemaoppdateringer og innlogging. Bruk siden som normalt, eller lukk informasjonsboksen for å akseptere bruk av cookies.