Gå til innhold
Arkivverket

Gamle foto - kjenner du igjen noen?


Linda Eliseussen
 Del

Recommended Posts

Hei,

 

Jeg har scannet inn bilder fra noen gamle fotoalbum + noen løse bilder funnet da det ble ryddet ut av min avdøde grandtantes leilighet. Navn på noen ytterst få bilder. Ellers har jeg ingen anelse hvem disse personene er. Kjenner du igjen noen? Er dette bilder samlet sammen av en fotograf? Er det virkelige familiefoto? Eller er det en person som har samlet på foto/postkort osv? Linken går til en side som viser deler av fotoen, trykk på første foto for å få hele foto opp. Du kan også sende på meg info på epost eliseussen81@gmail.com om du ønsker det. Tusen takk!

 

http://www.ipernity....doc/394009/home

Lenke til kommentar
Del på andre sider

hei,

kan ikke si at jeg kjente igjen noen, men uansett: finnes det noe flottere enn sånne gamle svart-hvitt fortografier, dere?

Noen av bildene er nok postkort, og de var populære i sin tid - men de fleste er nok "vanlige folk" og det er virkelig litt av en fotoskatt du har,

 

 

mvh. Astrid

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tror nr.15, s.11 Reidar og Tyra kan være de som giftet seg i V.Fredrikstad i nov.1936 nr.0 = Birger Reidar Fredriksen 18/9 1902 og Tyra Viktoria Trondsen 22/8 09.

 

Nr.61 s.6 C.T.Thorkildsen kanskje kan være Carl Theodor Thorkildsen f. 1836 Drammen, fv. fotograf - 1900 Kristiania.

 

Nr.98 og 97 s.3 kan være Ferdinand Egeberg f.1842 Moss og kona Lucy f.1853 Drøbak FT 1900 Kristiania

 

 

 

Jeg kjenner ikke noen av personene på bildene, men fant dem via navnene deres.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Interessant... profil med bilder av Ferdinand og hans nærmeste slekt finner du også her: http://www.geni.com/people/Ferdinand-Egeberg/6000000003932109519 Ferdinand er dessuten min tippoldemor Helga Sewells tremenning, hans sønn Westye var igjen gift med hennes kusine. Så interessant om dette er samme slekt, kanskje er du også i slekt med disse, eller kanskje familien var omgangsvenner?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tusen takk alle sammen! Her er det mange opplysninger å ta tak i, men jeg tar fortsatt i mot flere fra flere. Så har du ikke sett på bildene tidligere, så ta gjerne en titt og gi meg beskjed om kjenner igjen noen. Alle opplysninger blir notert, og så tar jeg tak i de etterhvert.

 

Tusen takk igjen!

 

Og minner på at jeg fortsatt trenger bistand :) :blink:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bildet av Ferdinand Julian Egeberg 1842-1921 står på wikipedia, der er også en onkel, bror og søskenbarn. jeg klarer ikke å få til en link her,

 

Ikke bare hadde Ferdinand Julian Egeberg et flott fornavn, han hadde også en meget flott tittel: KABINETTSKAMMERHERRE. Ikke helt lett å lese å for ei lita jente når hun passerte Egebergstøtta som er reist på stedet han døde.

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

Du kan poste nå og registrere deg senere. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Ditt forrige innhold har blitt gjenopprettet .   Tøm tekstverktøy

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Del

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig Informasjon

Arkivverket bruker cookies (informasjonskapsler) på sine nettsider for å levere en bedre tjeneste. De brukes til bl.a. skjemaoppdateringer og innlogging. Bruk siden som normalt, eller lukk informasjonsboksen for å akseptere bruk av cookies.