Gå til innhold
Arkivverket

Hvordan finne fødselsattest til barn av mormonere?


Pia
 Del

Recommended Posts

Hei

Jeg har holdt på å lete etter disse lenge nå og mener det må finnes fødselsattest et eller annet sted, Jeg har lett i alle kirkebøkene for Østfold men har fortsatt ikke funnet noen av fødselsattestene Jeg søker. Har hatt innlegg før om Pettersson/Andersen og der fant de konfirmationen til Einar, Jeg vet ikke hvordan Jeg legger inn det innlegget her desverre og det er lenge siden jeg jobbet med dette.

 

De jeg leter etter er: Einar Wiliam Andersen født 9.Juli 1919 i Halden

Og Albert Emil Andersen født 16.september 1911 regner med at også han er født i Halden

 

De andre søsknene har jeg Ikke fødselsdato på eller også blir det for mange å lete etter da det er 11 søsken alt i alt. Det har vært veldig irriterende ikke å finne disse fødselsdatoene men gjør nå et siste forsøk før Jeg gir opp.

Det er altså kun fødselsattest jeg vil finne, alle andre opplysninger har jeg allerede.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da skal jeg prøve å lete i kirkebøkene til Kråkerøy.

Finner ikke innlegget mitt om Pettersson/Andersen så jeg får jo ikke prøvd hvordan man gjør det :(

Føler meg litt dum nå

Takk for svar :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dette er en teknisk svikt i forumprogrammet og ikke din skyld, Pia. Du skulle egentlig ha hatt en liste over emner du har startet eller deltatt i under

Emner jeg følger i kontrollpanelet, men alle innstillinger falt bort ved programvareoppdateringen i februar / juni i fjor.

 

Det du kan gjøre nå er først å stille inn så du automatisk abonnerer på emner du deltar i og deretter trykker på Følg dette emnet (over det første innlegget) på alle de gamle emnene, inkludert dette. Denne rekkefølgen er viktig.

 

http://forum.arkivve...t/#entry1582576

http://forum.arkivve...t/#entry1525301

(Se innlegg #3.)

 

ps. Jeg lenket til emnet Pettersson / Andersen i innlegg #2.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg husker at vi lette etter Einar William Andersen tidligere. Da fant vi at han ble døpt året før han ble konfirmert, lenken Anne-Lise la inn i #3, den 9.juli1933 i Krålerøy. Du finner nok ikke den dåpen da dette året er klausulert.

 

Det eneste du kan finne ham på er en ren fødselsregistrering i 1919 - ikke dåp.

 

Edit: Jeg ser at det står Tistedalen på fødested ved konfirmasjonen, men nå har jeg igjen sjekket fødte i Halden, og der er han ikke registrert. Finner ham heller ikke blant dissentere.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 uker senere...

Nå har jeg endelig fått svar fra Fredrikstad og de kunne ikke hjelpe meg, og henviste til Familysearch som jeg har brukt i flere år.

Jeg kan ikke skjønne hvor jeg skal lete for å finne noen av de fødselsattestene har lett overalt og det må vel være skrevet ned noe

sted(tenker på kirkebøker eller andre bøker) at de er født. Det er jo mange det gjelder. Skriver ned en oversikt i tilfelle noen kommer over noen av dem.

 

Borghild Andersen født 15.Februar 1900 død ?

Astrid Andersen født 27.Mars 1903 Fredrikshald død ?

Einar William Andersen født 9.Juli 1919 Halden død 21.Mai 1983 Oslo

Ellen Andersen(Halvorsen) født 25.Mai 1914 død 6.April 2002 Oslo

Albert Emil Andersen 16.September 1911 død 9.Mars 1999 Nedre Romerike

Olaf Andersen 25.Juni 1909 død 4.Juni 1995

Karl Andersen 9.Juli 1906 Halden død ?

Inger Andersen født ? død ?

Bodil Andersen født ? død ?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Pia: Jeg er døpt osv i en dissentermenighet selv, så de opplysningene finnes bare i den aktuelle menighetens kirkebok. Jeg vet ikke hvordan mormonene registrerer sine barnefødsler eller når de foretar dåp.

 

Har du funnet dødsfallet tilø Emil Andersens første kone Karoline? Har du funnet ekteskapet til Emil og Valborg? Har du funnet Valborg som utmeldt fra Statskieken til Mormonerne?

 

Jeg vet det ikke er dette du søker nå, men jeg er bare interessert i søk og letinger som gjelder dissentere.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei

Ja Jeg fant dødsfallet

Kildeinformasjon: Østfold fylke, Asak i Berg, Ministerialbok nr. II 3 (1903-1919), Døde dissentere 1903-1914, side 117.

Permanent sidelenke: http://www.arkivverket.no/URN:kb_read?idx_kildeid=350&idx_id=350&idx_listetype=dd&idx_kjonn=&uid=ny&idx_side=-1

Permanent bildelenke: http://www.arkivverket.no/URN:NBN:no-a1450-kb20070605310702.jpg

Emil giftet seg i Halden kirke 14.Juni 1898

Giftet seg på ny 24.Mars 1906, har ikke funnet noen utmeldelser av statskirken

Tusen takk for interessen ha en fin kveld

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

Du kan poste nå og registrere deg senere. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Ditt forrige innhold har blitt gjenopprettet .   Tøm tekstverktøy

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Del

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig Informasjon

Arkivverket bruker cookies (informasjonskapsler) på sine nettsider for å levere en bedre tjeneste. De brukes til bl.a. skjemaoppdateringer og innlogging. Bruk siden som normalt, eller lukk informasjonsboksen for å akseptere bruk av cookies.