Gå til innhold
Arkivverket

Bull og Stoltenberg


Birgitte Solberg
 Del

Recommended Posts

Jeg lurer på slekten til min tippoldemor. Hun het Anne Johanne Bull Hemmingsen, født i 1833. Hennes mor skulle hete Anna Martine Hoff Bull, født 10/9 1809. Gift Hemmingsen. Og hennes far igjen Morten Hoff Bull, født 19.01.1784. Er det noen som vet om dette er den slekten som går tilbake på Trøndelagsiden?

Noen har også påstått at det finnes et ledd i denne slekten som linker til Stoltenberg i Tønsberg?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ane Martine Bul

Norway, Baptisms, 1634-1927 christening: 10 September 1809 TROGSTAD,OSTFOLD,NORWAY

  • father:Morten Bul
  • mother:Christine Maria Bergravs

Kildeinformasjon: Østfold fylke, Trøgstad, Ministerialbok nr. I 5 (1784-1814), Fødte og døpte 1809, side 78.

Permanent sidelenke: http://www.arkivverk...ny&idx_side=-82

Permanent bildelenke: http://www.arkivverk...61019010302.jpg

 

 

 

Søsken:

(ALT fra FS må sjekkes!)

 

Ove Andreas Mortensen

Norway, Baptisms, 1634-1927 christening: 20 February 1804 ENEBAKK,AKERSHUS,NORWAY

  • father:Morten Hoff Bull
  • mother:Christine Bull

Charlote Amalia Mortensen

Norway, Baptisms, 1634-1927 birth: 7 April 1811 christening: 30 June 1811 TROGSTAD,OSTFOLD,NORWAY

  • father:Morten Hof Bul
  • mother:Kristene Marias

Johan Larsen Mortensen

Norway, Baptisms, 1634-1927 birth: 30 June 1814 christening: 15 July 1814 TROGSTAD,OSTFOLD,NORWAY

  • father:Morten Hof Bull
  • mother:Kristine Maria

VIELSE:

Morten Hoff Bull

Norway, Marriages, 1660-1926 marriage: 16 September 1803 Domkirken, Oslo, Akershus, Norway

  • spouse:Christina Berggraw

Kildeinformasjon: Oslo fylke, Oslo Domkirke / Vår Frelsers menighet, Forlovererklæringer nr. 10 (1789-1807), Ekteviede 1803, side 462-463.

Permanent sidelenke: http://www.arkivverk...y&idx_side=-239

Permanent bildelenke: http://www.arkivverk...61006040322.jpg

 

 

 

Finner dette på Ancestry:

Morten Hoff Bull

 

Found 10 Records, 10 Photos and 761,866 Family Trees

 

Born in Trondhjem, Norway on 29 Jan 1784 to Andreas Christian Bull and Anna Mortine Hoff. Morten Hoff married Christine Marie Bergrav and had 9 children. He passed away on 27 Jan 1840 in Sendtvet, Trygstad, Ostfold, Norway.

Family Members

 

Parents

Spouse(s)

 

Children

http://records.ances...x?pid=190968552

 

 

 

Oppfordrer deg til å bruke ditt fulle navn her på forumet. :)

 

Mvh Ann-Mary

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tusen takk for start-hjelpen!

Og for tips om å bruke fullt navn. Herved endret.

Det er så lenge siden jeg har vært her inne at jeg måtte lage ny bruker.

 

Får forsøke å finne ut om det er den Trøndelags-linken:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du finner Morten Hoff Bull (1784-1840) og familien i boken "Slekten Bull fra Trøndelag, C.S. Schilbred, 1976" på side 44 og 45. Han hadde 9 barn.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tusen takk for hjelpen! Fant ut at dette er den trønderske linjen ja. Den boken vil jeg skaffe meg.

Spennende å se hvem som skjuler seg bak han Morten Hoff Bull.

 

Tusen takk for hjelpen! Fant ut at dette er den trønderske linjen ja. Den boken vil jeg skaffe meg.

Spennende å se hvem som skjuler seg bak han Morten Hoff Bull.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Lykke til med å få tak i boken... Det tok meg flere år!!! Har selv aner fra samme slekten, bare annen gren.... Bor du ikke langt fra Oslo kan du få låne den av meg. Send i såfall en pm...:-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Oberstløytnant Anders Christian Bull, død 30/10 1793 på Tøtdal i Fosnæs, 1.gang 1760 med Kirsten Munch von Hadeln f. 1741, død 1712/2 1837 Støren prestegrd. Hun var søster av sorenskriver Ove S. v. Hadeln.

 

Vanninnspektør i Trondheim, Søren Steen (1772-1826) var 1.gift 21/9 1800 med enke Kirsten Munch Bull, f. aug. 1768-20/10 1801(datter av Anders Christian Bull). Vet ikke om datoene er helt riktige.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

I boken av E Bernhoft, Stamtavla over slækten Bernhoft (Christiania 1885), side 86 kalles Kirsten Munch v Hadeln for Kristine. Den familiens aner er det flere debatter om her på forumet og på det gamle. Kristine og Anderas Bull ble "separeret" ifølge boken.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

I boken av E Bernhoft, Stamtavla over slækten Bernhoft (Christiania 1885), side 86 kalles Kirsten Munch v Hadeln for Kristine. Den familiens aner er det flere debatter om her på forumet og på det gamle. Kristine og Anderas Bull ble "separeret" ifølge boken.

 

Hun er døpt "Kirsten Munch" ifølge ministerialbok for Melhus (f.16b). Jeg har notert at de ble skilt 01.12.1774, men prestert å ikke skrive av kilden!!! (Uff, håper jeg ikke finner flere kildeløse påstander i databasen min)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

Du kan poste nå og registrere deg senere. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Ditt forrige innhold har blitt gjenopprettet .   Tøm tekstverktøy

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Del

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig Informasjon

Arkivverket bruker cookies (informasjonskapsler) på sine nettsider for å levere en bedre tjeneste. De brukes til bl.a. skjemaoppdateringer og innlogging. Bruk siden som normalt, eller lukk informasjonsboksen for å akseptere bruk av cookies.