Gå til innhold
Arkivverket
bedaharrysson

Hur tar jag reda på vart familjen Larsen bodde?

Recommended Posts

bedaharrysson

Hej!

 

Jag undrar om någon har något tips på hur jag tar reda på vart min farmor bodde när hon var liten.

 

Jag finner familjen Larsen (nr 1928) som "indflyttede" i Dröbak/Frogn

 

Kildeinformasjon: Akershus fylke, Frogn i Drøbak, Ministerialbok nr. III 4 (1919-1935), Innflyttede 1924-1929, side 258.

http://www.arkivverket.no/URN:NBN:no-a1450-kb10111305240232.jpg

 

Det är lite konstigt, för det står att de flyttade dit 1921, men i så fall tycks de ju stå i fel bok! Eller tänker jag fel?

 

Det verkar vara "lättare" att finna boplatser när det handlar om längre bak i tiden. Har någon något bra tips på hur jag kan göra?

 

Mvh

 

Beda

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider
Astrid K. Natvig

http://www.arkivverket.no/URN:kb_read?idx_kildeid=31876&idx_id=31876&uid=ny&idx_side=-18

Permanent bildelenke: http://www.arkivverket.no/URN:NBN:no-a1450-kb10040910270019.jpg

Det står at de giftet seg i Oslo, Petrus, og nederst i lenken ser du vielsen, 11. februar 1912. fødselsdato på begge er oppgitt og du kan lete under døpte - ikke usannsynlig at du finner dåpen til døtrene også i Petrus,

 

mvh. Astrid

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider
bedaharrysson

http://www.arkivverk...ny&idx_side=-18

Permanent bildelenke: http://www.arkivverk...40910270019.jpg

Det står at de giftet seg i Oslo, Petrus, og nederst i lenken ser du vielsen, 11. februar 1912. fødselsdato på begge er oppgitt og du kan lete under døpte - ikke usannsynlig at du finner dåpen til døtrene også i Petrus,

 

mvh. Astrid

 

Tack för snabbt svar!

 

De har jag redan funnit, Else i Petrus och Gunvor i Rikshospitalet. Jag vill försöka ta reda på vart exakt de flyttade när de flyttade från Oslo. Vad jag vet är att de flyttade till Hallangspollen, men jag är nyfiken till vilken adress/gård.

 

Mvh Beda

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider
Toril Basberg

Prøv Frogn historielag

 

Mvh Toril

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider
Dag Aage Løkke

Jag finner familjen Larsen (nr 1928) som "indflyttede" i Dröbak/Frogn

...

 

Det är lite konstigt, för det står att de flyttade dit 1921, men i så fall tycks de ju stå i fel bok! Eller tänker jag fel?

 

1928 er nok ikke deres nummer, men det årstallet som flyttingen er innført. Dermed står de også i "riktig" bok!

Flyttingen ble meldt 7 år for sent. Det står at de flyttet i 1921, men dette ble altså først meldt og innført i 1928.

 

Jeg opplevde det samme med min oldefar som flyttet i 1868, men som først meldte fra om flyttingen i 1872.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    Ingen innloggede medlemmer aktive

×

Viktig Informasjon

Arkivverket bruker cookies (informasjonskapsler) på sine nettsider for å levere en bedre tjeneste. De brukes til bl.a. skjemaoppdateringer og innlogging. Bruk siden som normalt, eller lukk informasjonsboksen for å akseptere bruk av cookies.