Gå til innhold
Arkivverket
Torhild Shirley

"oversettelse" av lokale vestkyst ord.

Recommended Posts

Torhild Shirley

Jeg jobber med en teks fra Hardangerområdet og sliter litt med dialektord. Dersom noen kan hjelpe meg setter jeg stor pris på det. Jeg har understreket ord jeg er usikker på.

"Atter i gangen var det ei svol med ein skorstein. Der buskapa dei, og der hadde dei alle store kokingar og bakingar for seg."

"Lars hadde dugnad til å ferda husvyrket upp på fjellet"

"Do hadde dei ikkje på garden. Damhuset vart brukt"

"Løa var av det same slaget, med flor og fjøs i fyrste høgd"

"Det budde mange sermerkte folk på Maursæt"

"Herifrå var "Veteranen" som "låg ute" i 1808-14"

"Floren stod i en brekka bortom bøgarden".

Torhild

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
Torbjørn Igelkjøn

Vyrke (virke) vil seie materialar, altså materialane/trevirket til huset. Ein flor er det same som ein fjøs. Ei brekke er ein bratt bakke. "Særmerkt" er nynorsk for "spesiell".

"Veteranen" var vel vekke i krigen i 1808-14.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
Torhild Shirley

Takk for bidraget, Torbjørn.

Håper andre kan hjelpe med det som gjenstår.

Torhild

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
Åsbjørg Susort

Svalgangen var vel ofte uten vegger?

Svål bruker me om dei lave utbygga som er typiske for f.eks jæhus.

Kalla skut her:

http://no.wikipedia....rg/wiki/Jærhus

Men eg er ein litt dialektforrvirra rogalending :)

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
Åsbjørg Susort

Buskapen er dyra. her brukt som verb; dyrestell

Floren er vel låven; der dei hadde foret til dyra som var i fjøset...

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
Torleif Odland

Svol kan samenlignes med eldhus, Svolet, eller Svalet kunne ha både grue, og dermed skorstein. I noen tilfelle var dette bygget i tilknyttning til hovedhuset, i andre var det bygget for seg selv Damhus er enten gjødselkjelleren, eller en plass der en har stemmna opp vann.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
Ivar S. Ertesvåg

Prøv her

http://www.edd.uio.n...id=59&tabid=993

Åsbjørg: "buskapa" er eit verb,,,

"flor" er fjøs; men i somme område skil ein mellom flor og fjøs, som i teksten her. Då er "flor"= kufjøs og "fjøs"= sauefjøs (evt. også geitefjøs).

Torbjørn: "Veteranen" var nok ein båt, mest truleg ei kanonjolle, sidan han "låg" - dei var meir og mindre fast stasjonerte

(alternativa kaperskute eller smuglarbåt ville ikkje "ligge", men vere meir på farta)

.. og "særmerke" er også bokmål.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
Sigbjørn Sandsmark

Prøv her

http://www.edd.uio.n...id=59&tabid=993

Åsbjørg: "buskapa" er eit verb,,,

"flor" er fjøs; men i somme område skil ein mellom flor og fjøs, som i teksten her. Då er "flor"= kufjøs og "fjøs"= sauefjøs (evt. også geitefjøs).

Torbjørn: "Veteranen" var nok ein båt, mest truleg ei kanonjolle, sidan han "låg" - dei var meir og mindre fast stasjonerte

(alternativa kaperskute eller smuglarbåt ville ikkje "ligge", men vere meir på farta)

.. og "særmerke" er også bokmål.

"Veteranen" var helt sikkert en soldat som "Låg ute i krigen". Eg "låg" ved garnisonen i Bardu,men det var i 1961 ;-) Og er således veteran derfrå.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
Torbjørn Igelkjøn

Eg tvilar på at dei kokte og bakte i floren. ;) Dersom ein slår opp "buskapa" i ordboka det er lenka til ovanfor (#8) får ein ei mogeleg forklaring på ordet.

Mor mi seier følgjande: Ei svol - heime hos oss kalla svala - er eit rom som ikkje er innreidd - berre bordkledd på utsida.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
Åsbjørg Susort

Mor mi seier følgjande: Ei svol - heime hos oss kalla svala - er eit rom som ikkje er innreidd - berre bordkledd på utsida.

Det mor di beskriv der er det me kalla svål.

Det skal hengje fast i eit anna bygg, oftest på kortvegg. Heime hadde me svål på sjøhuset. :)

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
Reidar Oddløkken

Det mor di beskriv der er det me kalla svål.

Det skal hengje fast i eit anna bygg, oftest på kortvegg. Heime hadde me svål på sjøhuset. :)

På seterhus kan også svåla (eller svala, og på lokal dialekt på mine kanter kan det også betegnes skåle, eller også sjæle ettersom det bikker mot Gudbrandsdalen eller Østerdalen), ligge i midten av huset med seterstua i ene enden, og bua til oppbevaring av setermaten i andre enden, og altså med svåla eller skålen i midten.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
Torhild Shirley

Tusen takk for all hjelp. Morsomt å lære nye ord, og veldig morsomt å følge diskusjonen deres frem og tilbake.

Torhild

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå

• Hvem er aktive   0 medlemmer

Ingen innloggede medlemmer aktive

Viktig Informasjon

Arkivverket bruker cookies (informasjonskapsler) på sine nettsider for å levere en bedre tjeneste. De brukes til bl.a. skjemaoppdateringer og innlogging. Bruk siden som normalt, eller lukk informasjonsboksen for å akseptere bruk av cookies.