Gå til innhold
Arkivverket

Søker Knud Olsen gift med Inger Maria Ruud


Lasse Bøgh-Olsen
 Del

Recommended Posts

Søker opplysninger om Knud Olsen og Inger Maria Ruuds giftemål og foreldre til disse.

Antar at de er gift i Oslo Domkirke ca 1819-1822

Har forsøkt å søke i scannede kirkebøker i dette tidsrommet, men jeg klarer ikke å tyde

skriften i kirkebøkene på den tiden. Kan noen der ute hjelpe?

Hilsen Lasse

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei, tror kanskje det kan være disse :

 

 

15. mars 1816

 

Øverst til høyre side 113

 

Kildeinformasjon: Oslo fylke, Oslo Domkirke / Vår Frelsers menighet, Ministerialbok nr. 6 (1807-1817), Ekteviede 1816, side 112-113.

Permanent sidelenke: http://www.arkivverk...ny&idx_side=-57

Permanent bildelenke: http://www.arkivverk...61005020626.jpg

 

 

https://familysearch...e_surname:ruud~

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 4 år senere...

 

På ‎14‎.‎10‎.‎2013 den 20.18, Lasse Bøgh-Olsen skrev:

Søker opplysninger om Knud Olsen og Inger Maria Ruuds giftemål og foreldre til disse.

Antar at de er gift i Oslo Domkirke ca 1819-1822

Har forsøkt å søke i scannede kirkebøker i dette tidsrommet, men jeg klarer ikke å tyde

skriften i kirkebøkene på den tiden. Kan noen der ute hjelpe?

Hilsen Lasse

Jeg kom over denne snart 5 år gamle tråden da jeg googlet for å se om det tilfeldig kunne komme opp noe om Inger Marie Ruud og Knud Olsen, som også er mine forfedre. Jeg har kommet så langt som til vielsen som vises til over. Jeg ser at du også har funnet din oldefar Nicolai Bøgh, som må være bror av min tippoldemor Julie Augusta Olsen f. 1827. Men lenger bak i tid har jeg ikke klart å komme enda.

Jeg har også strevd veldig med å finne ut av Knud Olsens første ekteskap i 1811 med Ingeborg Maria Walebye/Wællebye. Hun var enke ette kjøpmann Jacob Monsen, som hun giftet seg med i 1806.  I vigselsprotokollen for Inger Marie og Knud står Wallebye etter navnet Ruud, og spørsmålet er om de to ektefellene til Knud har en forbindelse. 

 

Det er lenge siden denne tråden, men jeg prøver meg likevel: Lurer veldig på om du har kommet lenger og funnet deres foreldre eller noe annet interessant i denne familien?

 

vennlig hilsen

Grace Romsland

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

Du kan poste nå og registrere deg senere. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Ditt forrige innhold har blitt gjenopprettet .   Tøm tekstverktøy

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Del

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig Informasjon

Arkivverket bruker cookies (informasjonskapsler) på sine nettsider for å levere en bedre tjeneste. De brukes til bl.a. skjemaoppdateringer og innlogging. Bruk siden som normalt, eller lukk informasjonsboksen for å akseptere bruk av cookies.