Gå til innhold
Arkivverket

Johan Danielsen f. 1910 i Sel og kona Aslaug f. 1911 i Vestre Toten. Hvor kan jeg finne flere opplysninger om dem etter 1935?


Aud Sandbu
 Del

Recommended Posts

Jeg har sluppet opp for idèer om hvor jeg kan lete etter videre opplysninger om et ektepar som giftet seg i Vardal, Oppland i 1935.

 

De står oppført øverst på siden. Brudgommen heter Johan Danielsen og er født 11/12-1910 i Sel, Oppland. (NB: Ikke Sør-Fron som det står her.) Han var gårdsarbeider på Hundorp i Sør-Fron ved vielsen.

 

Bruden er Aslaug Maarga(?) Sjøblom f. 13/3-1911 i Kolbu på Toten, Oppland. Hun var hushjelp i Storgt. 37 på Gjøvik da hun giftet seg.

 

Jeg har søkt i skattelikninga for 2001, på DIS gravminner, samt Dødsfall i Norge 1995-2001, uten resultat.

 

Er det noen som har tips om andre kilder etter 1935 som kanskje kan gi resultat?

 

Dersom noen tilfeldigvis skulle kjenne til dette ekteparet og kan meddele opplysninger om evnt. barn som antagelig lever, så er min epostadresse ausandbu(a)bbnett.no

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nei Bente, denne etterlysningen har gått meg hus forbi.

 

Det verste er at dette faktisk dreier seg om det ekteparet jeg også leter etter. Opplysningene om Aslaugs fødselsdata, dåp, og navn på hennes foreldre bekrefter det.

 

Men at de tok etternavnet Haug var nytt for meg.

 

Tusen takk for at du gjorde meg oppmerksom på denne etterlysningen! :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tusen takk igjen Bente :)

 

Jeg kan ikke skjønne annet enn at dette må være ekteparet jeg har lett etter. Det som løste floken, var opplysningen om at de hadde tatt etternavnet Haug. Hadde du ikke gjort meg oppmerksom på den andre etterlysningen så ville jeg aldri ha funnet dem.

 

Nå har jeg sendt en epost til menighetskontoret på Gjøvik i håp om at de kan fortelle hva som står i dødsfallprotokollen vedr. fødselsdato og fødested på Johan og Aslaug. Krysser fingrene :rolleyes:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

Du kan poste nå og registrere deg senere. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Ditt forrige innhold har blitt gjenopprettet .   Tøm tekstverktøy

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Del

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig Informasjon

Arkivverket bruker cookies (informasjonskapsler) på sine nettsider for å levere en bedre tjeneste. De brukes til bl.a. skjemaoppdateringer og innlogging. Bruk siden som normalt, eller lukk informasjonsboksen for å akseptere bruk av cookies.