Gå til innhold
Arkivverket

Er der noen som har abonnement hos Findmypast. Uk som kan hjelpe meg.


Rune Thorstensen
 Del

Recommended Posts

Jeg lurer på om det er noen av brukerne her som har et abonnement hos Findmypast.uk. Gjert (Gjardt) Norbeck døde i Cardiff i distriktet Glamorganshire 27.04.1912. Nå ser jeg at en Ivy Norbeck giftet seg i samme området 1932 og jeg skulle gjerne ha visst om hun er en etterkommer etter Gjert.

 

http://www.findmypast.co.uk/search/england-and-wales/results?recordType=GRO&route=X&event=M&fromYear=1868&toYear=2005&forenames=&surname=Norbeck&includeSurnameVariants=false&includeForenamesVariants=true&performExactSearch=false

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Finner denne fra ancestry:

 

1911 Wales Census about Ivy Nordbeck

Name: Ivy Nordbeck Age in 1911: 5 Estimated Birth Year: abt 1906 Relation to Head: Daughter Gender: Female Birth Place: Swansea, Glamorgan, Wales Civil Parish: Swansea County/Island: Glamorgan Country: Wales Street Address: 105 Terrace Road Swansea Registration District: Swansea Registration District Number: 594 Sub-registration District: Swansea ED, institution, or vessel: 11 Household Schedule Number: 488 Piece: 32768 Household Members: Name Age Tristan Nordbeck 49 Hannah Nordbeck 44 Cathrine Nordbeck 15 Ida Nordbeck 8 Ivy Nordbeck 5

mvh.Mette

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Melding om vielsen kom opp i findmypast.co.uk, men ingenting som kan bekrefte om hun er etterkommer etter Gjert.

 

I findmypast har man ikke et såkalt abonnement. Man registrerer seg og kjøper credits. For hver gang man ser betaler man f.eks 5 credits. Man trenger ikke kjøpe så mange. Et greit system egentlig. Det samme gjør man hos scotlandspeople.gov.uk. Du trenger ikke kjøpe credits hvis det ikke kommer opp noe som du vil se på. Jeg pleier å kjøpe ca 200+. Da har jeg en stund :)

 

Vennlig hilsen

Toril

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hjertelig takk til Mette og Toril for nye interessante innlegg..

 

Når det gjelder innlegget til Mette, så avkrefter vel det at dette har noe med Gjert å gjøre. Her heter jo familiens overhode Tristan Norbeck og er 49 år i 1911. Da var det et bomskudd.

 

Opplysningen om Findmypast og kjøp av credits var også interessant. Da behøver man altså ikke binde seg til noe abonnement for å få svar på det man evt. lurer på.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hjertelig takk til Mette og Toril for nye interessante innlegg..

 

Når det gjelder innlegget til Mette, så avkrefter vel det at dette har noe med Gjert å gjøre. Her heter jo familiens overhode Tristan Norbeck og er 49 år i 1911. Da var det et bomskudd.

 

Opplysningen om Findmypast og kjøp av credits var også interessant. Da behøver man altså ikke binde seg til noe abonnement for å få svar på det man evt. lurer på.

 

 

Sist gang kjøpte jeg 280 credits og betalte £ 24,95 som er i underkant av 250 kr. Dvs at man betaler ca £ 0,45 pr "titt" Disse må brukes opp i løpet av 1 år. Du kan betale helt ned i £ 6,95 for 60 credits. De må brukes opp i løpet av 90 dager.

 

Toril

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk Torill.

 

Nå viste det seg i dette tilfellet ikke å være noen sammenheng mellom den jeg søkte og andre personer med samme etternavn. Men det kan være godt å vite om det skulle dukke opp andre kandidater jeg vil se nærnere på.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg kjøpte credits hos 'scotlandspeople' for noen år siden, og denne tjenesten var jeg fornøyd med. Men det ble en kostbar affære: jeg kunne ikke lagre eller printe kirkeboksiden, kun skrive av. Men siden jeg gjerne ville ha en papirkopi av mine funn, bestilte jeg kopier. 10 GBP pr stk!!! På noen søk og kopier var 1000 kr borte på et blunk. Dette er ca 6 år siden, er noe endret når det gjelder mulighet for kopi/pris på kopi?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei Grete. Det der hørtes ikke bra ut. Jeg må tilstå at jeg ikke har sett så nøye på dagens muligheter, da det i dette tilfellet ikke var aktuelt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg kjøpte credits hos 'scotlandspeople' for noen år siden, og denne tjenesten var jeg fornøyd med. Men det ble en kostbar affære: jeg kunne ikke lagre eller printe kirkeboksiden, kun skrive av. Men siden jeg gjerne ville ha en papirkopi av mine funn, bestilte jeg kopier. 10 GBP pr stk!!! På noen søk og kopier var 1000 kr borte på et blunk. Dette er ca 6 år siden, er noe endret når det gjelder mulighet for kopi/pris på kopi?

 

 

Dette er feil. Du kan lagre sidene som en nedlastning. Da kan du hente dem fram på din pc når du vil. Jeg oppdaget dette tilfeldig da jeg høyreklikket på musa og valgte lagre som. Da fikk jeg bildet som en nedlastning. Der kunne jeg også velge opprinnelig størrelse, og dermed ble det leselig også :-) Jeg har lastet ned mye fra scotlandspeople.

 

Vennlig hilsen

Toril Basberg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei Toril.

 

Takk for nytt tips vedr. Findmypast. Det er godt å ta med seg videre på veien om det skulle bli aktuelt.

Ha en strålende helg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, det er riktig med dette med lagring. Men å printe får du ikke gjort.

 

Ja, det er riktig med dette med lagring. Men å printe får du ikke gjort. Jeg ordla meg litt feil i mitt forrige innlegg, ordet 'lagre' skulle vært 'lagre (kopiere) print screen'.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, det er riktig med dette med lagring. Men å printe får du ikke gjort.

 

 

Joda :-) Når du har lagra det som en nedlastning får du også skrevet det ut :-)

 

Toril

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 3 uker senere...

Hei, Jeg har abonnement hos Findmypast.

 

Ivy var datter til Gustav ikke Tristan Nordbeck (det var en feil avskrift )og han var Dansk. Han døde i 1930. Jeg har ikke fant Gjert i 1911 FT. Var han sjømann? Bodde han i England/Wales/Scotland? Brukte han et annet etternavn?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei Kristine. Takk for innlegget ditt. Gjert var nok sjømann, og det er slett ikke sikkert at han bodde i England/Wales eller Scotland, men at han ble syk mens båten han var på var der, og han døde. Indikasjoner på 1890 tallet kan tyde på at han bodde i Australia muligens i Port Adeleide, men det er heller ikke sikkert. All den tid han ikke finnes i tellingen for Wales tror jeg nok mest på at det var en tilfeldighet at det var der han var da han døde.

 

Han brukte nok trolig Norbeck som etternavn. Ellers het faren hans Andreas, så han kunne også ha benyttet Andreassen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

Du kan poste nå og registrere deg senere. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Ditt forrige innhold har blitt gjenopprettet .   Tøm tekstverktøy

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Del

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig Informasjon

Arkivverket bruker cookies (informasjonskapsler) på sine nettsider for å levere en bedre tjeneste. De brukes til bl.a. skjemaoppdateringer og innlogging. Bruk siden som normalt, eller lukk informasjonsboksen for å akseptere bruk av cookies.