Gå til innhold
Arkivverket

Svar?


Edith M Toft
 Del

Recommended Posts

Har ventet på svar på spørsmål som ble opprettet til dere 8. april d.å. av en slektning av meg. Ser at der ligger flere spørsmål fra den tiden på vent, måtte bla 4 sider tilbake for å finne dette igjen! Er det glemt siden det er så lenge siden, eller? Dette spørsmålet ble opprettet for å være sikker på å finne hans rette foreldre, da det er flere med samme navn. Mvh Edith

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 uker senere...

Spørsmålet er her: http://forum.arkivverket.no/topic/184240-oppslag-militcrrulle-verdalske-kompani-og-kommunikantprotokoll-verdal/

Jeg har i mellomtiden vært på arkivet i Trondheim. Fant ut at det ikke var bevart noen kommunikantprotokoll for Verdal for perioden. Jeg har også gått igjennom hovedlegds-og stamrulle for Værdalske kompani 1796-1842 uten å finne Elling Olsen som jeg lette etter. Finnes det noen andre ruller han kan være nevnt i?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Spørsmålet er her: http://forum.arkivve...otokoll-verdal/

Jeg har i mellomtiden vært på arkivet i Trondheim. Fant ut at det ikke var bevart noen kommunikantprotokoll for Verdal for perioden. Jeg har også gått igjennom hovedlegds-og stamrulle for Værdalske kompani 1796-1842 uten å finne Elling Olsen som jeg lette etter. Finnes det noen andre ruller han kan være nevnt i?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 4 uker senere...

Det finnes ligningsmanntall for Verdal for 1820-26 og en folketelling for 1825, en liste over kårfolk, husmenn og innerster 1834-43 og en liste over personer som har avlagt ed til Grunnloven i Stjør- og Verdal 1838-94. Dette mateiralet er ikke digitalisert, men du kan lese det på vår lesesal!

 

Hilsen

Maria Press

Statsarkivet i Trondheim

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

Du kan poste nå og registrere deg senere. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Ditt forrige innhold har blitt gjenopprettet .   Tøm tekstverktøy

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Del

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig Informasjon

Arkivverket bruker cookies (informasjonskapsler) på sine nettsider for å levere en bedre tjeneste. De brukes til bl.a. skjemaoppdateringer og innlogging. Bruk siden som normalt, eller lukk informasjonsboksen for å akseptere bruk av cookies.