Gå til innhold
Arkivverket

Simon Kornelius Sivertsen


Jan Valle
 Del

Recommended Posts

Simon Kornelius Sivertsen, f 26.september 1859 i Evenes/Ofoten, var søskenbarn til en av mine bestefedere. Simon var trolig sjømann og han giftet seg ifølge FamilySearch 10.februar 1896 med Margaret Jane Marx ( f -1872) i Deptford, Durham, England.

Ifølge Census 1901 bor familien i North Bishop Wearmount, og de har trolig to barn; Paul, f 1899 og Kerenf, f 1900.

Her stopper det opp for meg.

Er det noen som kan ha kjennskap til denne familien?

 

Vennlig hilsen

Jan Valle

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Margaret Jane Marx, "England Marriages, 1538–1973 "

Name: Simon Kornelius Sivertsen Birth Date: 1860 Birthplace: Age: 36 Spouse's Name: Margaret Jane Marx Spouse's Birth Date: 1872 Spouse's Birthplace: Spouse's Age: 24 Event Date: 10 Feb 1896 Event Place: Deptford, Durham, England Father's Name: Sivert Heenson Mother's Name: Spouse's Father's Name: Paul Marx Spouse's Mother's Name: Race: Marital Status: Previous Wife's Name: Spouse's Race: Spouse's Marital Status: Spouse's Previous Husband's Name: Indexing Project (Batch) Number: I03367-9 System Origin: England-EASy GS Film number: 1894621 Reference ID: item 7 p 69

https://familysearch.org/pal:/MM9.1.1/NNK3-MNY

 

?

 

 

Simon Sirvertsen, "England and Wales Census, 1901"

Name: Simon Sirvertsen Event Type: Census Event Date: 31 Mar 1901 Gender: Age: 38 Relationship to Head of Household: Head Birthplace: Norway For Subj Schedule Type: Household Registration District: Sunderland Sub-District: North Bishop Wearmouth Ecclesiastical Parish: Millfield St Mary Magd Civil Parish: Sunderland District/Parish/County: Durham

https://familysearch.org/pal:/MM9.1.1/XSCH-PYY

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk til Ann-Mary Engum.

Kan det finnes opplysninger om eventuelle barn etter Simon og Margaret - hvordan kan/bør jeg gå frem for å finne opplysninger?

 

Vennlig hilsen

Jan Valle

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Finner ved søk på nationalarchives.gov.uk/ en Paul Cornelius Sivertsen, f 25.mars 1899 og på "England and Wales Census, 1901" finner jeg Keren Maria Sirvertsen, ett år gammel i 1901 som tyder på at hun er født år 1900.

Jeg finner ikke Simon og Margaret registrert som foeldrene. Kan de likevel være foreldrene? - mor til Simon her Karen Marie og far til Margaret het Paul Marx, og i tillegg mellomnavnet Cornelius som også Simon har.

 

Vennlig hilsen

Jan Valle

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

Du kan poste nå og registrere deg senere. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Ditt forrige innhold har blitt gjenopprettet .   Tøm tekstverktøy

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Del

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig Informasjon

Arkivverket bruker cookies (informasjonskapsler) på sine nettsider for å levere en bedre tjeneste. De brukes til bl.a. skjemaoppdateringer og innlogging. Bruk siden som normalt, eller lukk informasjonsboksen for å akseptere bruk av cookies.