Gå til innhold
Arkivverket

Varsel om nedetid for Digitalarkivet: torsdag 24. oktober


Anette S. Clausen
 Del

Recommended Posts

Torsdag 24. oktober vil nettsidene til Digitalarkivet og Arkivverket være høyst ustabile og til tider også utilgjengelige.

 

Det skal utføres vedlikeholdsarbeid på serverne.

 

Vi beklager de ulempene dette medfører! Det er ikke nødvendig å gi beskjed til oss om trege nettsider, lenker som ikke virker eller utilgjengelige nettsider i morgen, men hvis problemet vedvarer på fredag, vil vi gjerne høre fra dere!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Etter en forumfri dag har eg i kveld på ny vore inne på Digitalarkivet. Det vanlege forumet fungerer som det skal, men Arkivforum kjem eg ikkje inn i, d.v.s. forum for å stilla spørsmål til dei ulike Statsarkivi! Der får eg feilmelding...

 

Med venleg helsing,

 

Lars E. Øyane

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Etter en forumfri dag har eg i kveld på ny vore inne på Digitalarkoivet. Det vanlege forumet fungerer som det skal, men Arkivforum kjem eg ikkje inn i, d.v.s. forum for å stilla spørsmål til dei ulike Statsarkivi! Der får eg feilmelding...

 

Med venleg helsing,

 

Lars E. Øyane

 

Har lagt inn anm. Får du respons?

 

mvh Ottar

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei Ottar Eliassen!

 

Dersom eg går inn via linken i meldingi di i Arkivforum, går det bra, men freister eg gå direkte inn i Arkivforum, kjem det opp feilmelding på engelsk om "Sorry, we couldn't find that" eller noko liknande...

 

Med venleg helsing,

 

Lars E. Øyane

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg tilføye: Man kommer heller ikke inn på skannet skiftemateriale med Firefox.

 

 

Men alt virker i IE: Men hvorfor skal man være nødt til å skifte nettleser?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg kommer ikke inn på Brukernes eget forum (Firefox). Får melding 'Sorry, we couldn't find that!'.

 

Alle de andre under Digitalarkivet, Annet og Institusjonene ser ut til å fungere.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dette kommer opp i Firefox.

 

Sorry, we couldn't find that!

 

[#404]

Sorry, we could not locate the page you are requesting to view. Please click here to return to the community index

 

Nyttige lenker

Trykker man på 'here' så kommer en inn, men ikke videre, når en trykker på forumoverskriftene

'Brukernes eget forum' eller 'forumforsiden 'Arkivverket',

 

Går en inn på arkivverket.no og trykker på menyvalget 'Digitalarkivet' kommer denne meldingen opp:

 

kernel (20) Feil / Riksarkivet og Statsarkivene.

 

Denne siden er utgått

 

 

Siden du ser etter ble dessverre ikke funnet.

 

 

Innholdet kan ha blitt flyttet, eller du kan ha skrevet en nettadresse som ikke eksisterer.

Prøv å søke i arkivverket.no:

 

 

(Som var nettopp det jeg forsøkte...)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har dere prøvd å logge komme dere helt ut av Firefox, og starte den på nytt? Jeg hadde problemer med å logge meg

på banken i går, og da fikk jeg beskjed om å logge meg på Firefox helt på nytt, og deretter skrive linken inn i feltet,

og ikke bruke bokmerke. Det fungerte. Verdt et forsøk.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Når en (med Opera) står på forumforsiden, er adressen 'forum.arkivverket.no'.

 

Prøver en å skrive dette inn i adressefeltet med Firefox, kommer det automatisk opp et tillegg: index.html (http://forum.arkivverket.no/index.html) og den samme feilmeldingen kommer opp på engelsk,

 

 

Jeg har logget meg ut av forumet, startet maskinen på nytt, logget meg inn på forumet på nytt og feilene bare fortsetter.

(Nå har jo ikke jeg oversikt over om teknikerne prøver å endre noe samtidig...)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

I går kveld kom jeg via arkivverket.no - digitalarkivet - KUN inn på Brukerforum. Ved forsøk på å gå inn på "se alle debattfora for arkivverket" fikk jeg meldingen "Denne siden er utgått", men ingen henvisning til nyttige lenker...

 

I dag fungerer alt som vanlig her hos meg og jeg bruker KUN Firefox.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nå har jeg 'reparert' Firefox.

 

Oppdaterte først til siste versjon 24.0.

Ved å trykke Hjelp / Feilsøking kommer en inn på en side hvor en ser en grå firkant oppe til høyre, hvor det står:

 

Tilbakestill Firefox til opprinnelig tilstand

 

Dersom du har store problemer som du ikke klarer å løse, start på nytt med bare de viktigste data.

 

Jeg trykket på valget 'Tilbakestill Firefox' og etterpå kom det ingen feilmeldinger ved bruk av Firefox på forumet. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

Du kan poste nå og registrere deg senere. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Ditt forrige innhold har blitt gjenopprettet .   Tøm tekstverktøy

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Del

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig Informasjon

Arkivverket bruker cookies (informasjonskapsler) på sine nettsider for å levere en bedre tjeneste. De brukes til bl.a. skjemaoppdateringer og innlogging. Bruk siden som normalt, eller lukk informasjonsboksen for å akseptere bruk av cookies.