Gå til innhold
Arkivverket

Hvordan finne nålevende (Oslo?)?


TangenTorunn
 Del

Recommended Posts

Det er mulig at dette er blitt tatt opp tidligere, men under søk på "nålevende" fant jeg lite relevant. Dermed velger jeg å starte et nytt emne.

 

Etter et dødsfall så trenger jeg hjelp til å finne en kusine av meg, som er som sunket i jorden (håper inderlig at det ikke er bokstavelig). Hun har nok giftet seg, og har fått nytt etternavn. Som dere nok forstår, jeg har knapt møtt henne.

 

Et annet, eldre familiemedlem (som jeg hadde en veldig trivelig prat med i våres) er heller ikke å finne. Selv ikke etter søk.

 

Håper at noen her kan hjelpe. Tips, råd, innspill - alt mottas med stor takk!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg antar at du har prøvd telefonkatalogen. Mange benytter pikenavnet som mellomnavn og lar seg derfor spore opp ved hjelp av dette. Er du så heldig at du vet fødselsår/fødselsdato, kan du benytte dette i skattelistene fra 2001 og 2006 .. 2009 på http://www.sagat.no/skattelistene

 

Der er det også mulig å søke på bare fornavn (eller deler av dette) og begrense søket til enkelte fylker eller kommuner.

 

Hilsen Asbjørn

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei

 

Hvis du vet hvor og når hennes foreldre døde , kan du kanskje få hjelp til å finne deres dødann.

 

Der vil der kanskje stå fornavn på din kusine sin mann.

 

Hvis gravstedet ikke er slettet , så kan du kanskje via kirkeverge finne henne.

 

Mette

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kan adressebøkene være til hjelp,de finnes frem til ihvertfall 1993,men er ikke

skannet

http://www.arkivverket.no/arkivverket/content/view/full/9191

 

Oslo byarkiv har kommunale folketellinger,siste tilgjengelige er 1 oktober 1953

 

Oslo byarkiv har også skattelister fra ca 1966 og fremover(vet ikke hvor langt de går),de

er sortert på f.dato.år og navn

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

Du kan poste nå og registrere deg senere. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Ditt forrige innhold har blitt gjenopprettet .   Tøm tekstverktøy

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Del

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig Informasjon

Arkivverket bruker cookies (informasjonskapsler) på sine nettsider for å levere en bedre tjeneste. De brukes til bl.a. skjemaoppdateringer og innlogging. Bruk siden som normalt, eller lukk informasjonsboksen for å akseptere bruk av cookies.