Gå til innhold
Arkivverket

PM og varsel for tema jeg følger = uleselig.


Berit Knudsen
 Del

Recommended Posts

Nå i dag mottok jeg for første gang på utrolig lenge varsel om PM og varsel ang. et emne jeg følger. Jeg hadde for lenge siden gitt opp dette, da det jo ikke har fungert.

 

Men dessverre, alt jeg fikk i dag var uleselig, så da var det ikke så mye å rope hurra for alikevel. Det var mange spesialtegn i ordene.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja vi er klar over at både varsler internt i forumet og på e-post ikke vises bra i det hele tatt. Det står høyt på arbeidslisten å få fikse dette, men enn så lenge brukes all tiden til utviklerne på å få nødvendig programvare for Digitalarkivet klar. Når den jobben er gjort, vil vi ha en runde med opprydding i ting som ikke virker/trenger forbedring og da regner jeg med vi også får fikset dette.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

At man ikke får varsler går an, men at PM er helt uleselig er mye verre. Det er ille.

Da er det vel bedre om dere la ned den tjenesten inntil dere har fått rettet det opp, når det en gang blir gjort. Da slipper man iallfall mistet informasjon, og kanskje sure avsendere.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

De uleselige tegnene i mine PM'er representerer de Norske bokstavene (æ, ø, og å) og meldingen kan tydes litt enklere hvis man erstatter uleselige tegnkombinasjoner i PM meldingen med en av disse bokstavene. Ikke noen elegant løsning, men kanskje det kan hjelpe inntil Digitalarkivet finner ressurser til og ordne opp i problemet.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 Del

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig Informasjon

Arkivverket bruker cookies (informasjonskapsler) på sine nettsider for å levere en bedre tjeneste. De brukes til bl.a. skjemaoppdateringer og innlogging. Bruk siden som normalt, eller lukk informasjonsboksen for å akseptere bruk av cookies.