Gå til innhold
Arkivverket

Tenk om alle kunne gjøre som Lars E. Øyane: Markere et emne som LØST


Olaf Larsen
 Del

Recommended Posts

Hei Lars.

 

Takk for at du markerer dine oppklarte mysterier med LØYST.

 

Jeg skulle ønske det ble en vane hos alle. Jeg har ikke så mange innlegg sjøl, men jeg skal huske å følge ditt eksempel, og jeg oppfordrer alle andre deltagere i forumet til å gjøre det samme, da blir debattene så mye ryddigere.

 

Mvh, Olaf Larsen

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er nettopp for å halda oversikti at eg har byrja med denne framgangsmåten, men eg meiner eg har sett dette gjort ogso av andre?

 

Eg fekk idéen då eg oppdaga at det var mogeleg å "redigera" ikkje berre innlegg, men ogso overskrifti; det gjekk nemleg ikkje i det gamle Brukarforum....

 

Og eg oppfordrar so gjerne ogso andre til å gjera det same! So slepp ein å lesa gjenom lange diskusjonar som ender opp i ein konklusjon.

 

Med venleg helsing,

 

Lars E. Øyane

Lenke til kommentar
Del på andre sider

For egen del så vil jeg ikke sette Løyst/Løst på et slektsspørsmål. Selv om jeg har fått et klart svar på det jeg spør om så kan det jo sitte noen der ute med interessant opplysninger om temaet, opplysninger jeg kanskje blir veldig glad for å få. Og så er det vel slik at når det gjelder slekt så vet en jo at sjelden har noen den komplette fasit.

Står det løst så er det vel få som bryr seg med å komme med flere opplysninger. Indirekte så sier vel emnestarteren at han ikke er interessert i mer om temaet.

 

Tror få leser gjennom lange diskusjoner om det ikke er virkelig interesse for emnet, og da har en vel litt glede/nytte av det selv om det er "løst".

 

Smak og behag...

 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Enig med Helge. At et problem er løst, er ikke ensbetydende med at det er riktig løst. Derfor er det viktig å være åpen for nye innspill.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Eg ser det er kome eit par kritiske kommentarar til bruken av "løyst" om eit tema, og eg oppdaga i aftes at ein meddebattant hadde nytta denne nemningi på eit tema som eg visste ikkje var løyst, men der eg då la inn løysingi. Kvifor han hadde gjort det, veit eg ikkje...

 

Eg nyttar nemningi BERRE i dei tilfelli der eg konkret har spurt om hjelp til å finna t.d. ein konkret dato og ein stad for ei vigsle. Når dette er oppfylt, er det lite realistisk å venta nye opplysningar; kvar skulle dei i so fall komma ifrå? Dersom emnetitelen er spennande for den som blar seg gjennom emnelista, vil nok han eller ho sjå på emnet uansett, men det er ikkje naudsynt at andre nyttar tid og krefter på å freista finna opplysningar som alt er funne av andre!

 

Elles er eg sjølvsagt òg alltid interessert i supplerande opplysningar, for detaljar om ætti kan ein aldri verta "mett" på!

 

Med venleg helsing,

 

Lars E. Øyane

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 4 uker senere...

Når jeg stiller et konkret spørsmål i dette forumet får jeg ofte hurtige og hyggelige tilbakemeldinger! Da kunne det selvfølgelig være greit å forandre tema-overskriften til Løst. Men hvordan får jeg det til? Jeg klarer ikke en gang å lage linjeskift i mine innlegg. Derfor bruker jeg å skirve mine innlegg i et word-dokument og så limer jeg det inn. Det har jeg ikke gjort denne gangen som dere sikkert ser! Spørsmålet er ganske enkelt: Hvordan endrer jeg tema-overskriften? Mvh Knut

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei Knut!

 

Det er enkelt: Du går attende til det første innlegget du skreiv under emnet og klikkar på "Rediger". Då kan du endra, ikkje berre innhaldet i dette første innlegget, men ogso titelen og setja til dømes "LØYST" framom!

 

Med venleg helsing,

 

Lars E. Øyane

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

Du kan poste nå og registrere deg senere. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Ditt forrige innhold har blitt gjenopprettet .   Tøm tekstverktøy

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Del

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig Informasjon

Arkivverket bruker cookies (informasjonskapsler) på sine nettsider for å levere en bedre tjeneste. De brukes til bl.a. skjemaoppdateringer og innlogging. Bruk siden som normalt, eller lukk informasjonsboksen for å akseptere bruk av cookies.