Gå til innhold
Arkivverket

Hvor er kirkeboka for HARSTAD Troms?


Margaret Miller
 Del

Recommended Posts

Jeg ser etter flere barn som skal vaere født i Harstad Troms. Jeg finner dem ikke. Arnulf d. 1913 i Sandnessjøen Alstahaug. Der var han født 7 jan. 1903 Harstad. Foreldra: Ole Julius Larsen Vik og kone Kaja. Bosted var Trondenes i 1900 og Mosjøen Vefsn i 1910 (Ole Vik og Kaia). Jeg finner Arnulf ikke i Trondenes kirkebok. Er Harstad inkludert der?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

?

62539 Kirkebøker for Harstad

 

 

 

Skrevet 09 September 2008 - 21:02

Takk for svar. Jeg ser på sidene til Statsarkivet at Harstad ikke ble eget prestegjeld før i 1953, ikke 1903 som var den opplysningen jeg hadde fra før. Så da er det Trondenes-bøkene jeg må lete i, og de ligger jo på Digitalarkivet. Saken oppklart!Mvh Harry A.

 

http://www.google.no....55819444,d.bGE

 

Slektsforum:

 

Person født i Harstad 1905, hvilen kirkebok...

 

(Et av innleggene)

 

Kirkebøker for Harstad ligger under Trondenes. Det er bare de som er døpt i Trondenes eller Skånland kirker som er innskrevet. Tilhører personen et annet kirkesamfunn må du lete i medlemslister for de aktuelle samfunnene.

MEN det mangler bøker for de som er døpt i Bethel i dette tidsrommet. Denne kirka var mye brukt.

Har ellers god oversikt over personer i Trondenes.

Du kan jo sende meg navnet på personen du leter etter på email så kan jeg se om jeg kan hjelpe deg.

 

rita@kheds.com

http://www.google.no/url?sa=t&rct=j&q=&esrc=s&source=web&cd=3&cad=rja&ved=0CEwQFjAC&url=http%3A%2F%2Fwww.disnorge.no%2Fslektsforum%2Fviewtopic.php%3Ft%3D62627&ei=qFV3UuXaJMGu4AT2oYH4DA&usg=AFQjCNE6reAyz0xlG6qgqONDQyQe_pIERg&sig2=-E9XiHl8GFbIuIlPVByZpw&bvm=bv.55819444,d.bGE

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har skrevet til adressen ovafor og haaper Rita er der ennaa!

 

...........addressen er ikke lenger god. Jeg har prøvd ogsaa aa finne Rita paa DIS. Takk for hjelpen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fikk denne meldingen fra Rita Andreassen:

 

Fra: Rita Andreassen Til: Ann-Mary Engum Skrevet: 05 Nov 2013 00:25:58 Emne: Re: Kirkebøker Harstad icon_quote.gif Kirkebøkene for Harstad ligger under Trondenes prestegjeld.

 

Rita

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

Du kan poste nå og registrere deg senere. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Ditt forrige innhold har blitt gjenopprettet .   Tøm tekstverktøy

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Del

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig Informasjon

Arkivverket bruker cookies (informasjonskapsler) på sine nettsider for å levere en bedre tjeneste. De brukes til bl.a. skjemaoppdateringer og innlogging. Bruk siden som normalt, eller lukk informasjonsboksen for å akseptere bruk av cookies.