Gå til innhold
Arkivverket

Familysearch og originalkilde


Eva Tomter
 Del

Recommended Posts

Jeg tror en eller annen her inne har forklart hvordan man finner ut hvilken kirkebok data er hentet ifra til FS. Det finner jeg ikke igjen. Jeg finner en ane i FS, men ikke i kirkeboken. Det kan være at jeg ikke ser godt nok, men jeg finner ihverfall ikke den jeg søker.

 

Eks:

 

Name: Svend Jensen

Gender: Male

Event Date: 24 Mar 1822

Event Place: Såner, Akershus, Norway

Birth Date:

Birthplace:

Death Date:

Name Note:

Race:

Father's Name: Jens Johannesen

Father's Birthplace:

Father's Age:

Mother's Name: Maren Andersdatter Schøijen

Mother's Birthplace:

Mother's Age:

Indexing Project (Batch) Number: I05824-2

System Origin: Norway-EASy

GS Film number: 123405

Reference ID: b 6 p 144

 

Såner sogn var på dette tidspunktet en del av Vestby sogn og jeg finner ikke bøker med Såner før 1878. Så da lurer jeg på hvor ovenstående opplysninger kommer fra?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det var vel jeg som la inn dette i et tema her på Debattforumet.Jeg kopierte svaret,i tilfelle flere hadde bruk for opplysningen.

 

 

"Hvis det ikke er angitt hvilken kirkebok FF har funnet dåp,vielse,osv ,kan du kopiere GS Film number(som i dette tilfellet var 307035) ,klikke på "Catalog" øverst på Family search-siden,og deretter lime inn nummeret på "Film/Fiche Numbers" Trykk på den blå search-knappen ,og du vil finne hvilken kirkebok det dreier seg om."

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Her er han:

 

Kildeinformasjon: Akershus fylke, Vestby, Ministerialbok nr. 5 (1814-1827), Fødte og døpte 1822, side 144-145.

Permanent sidelenke: http://www.arkivverket.no/URN:kb_read?idx_kildeid=7539&idx_id=7539&uid=ny&idx_side=-74

Permanent bildelenke: http://www.arkivverket.no/URN:NBN:no-a1450-kb20061025060634.jpg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg lette på sidene 60-65, så finner du ham på side 144? Ja, ja. Kanskje på tide med kaffepause.. Tusen takk for hjelpen.

 

Ja, det står jo det... "Reference ID: b 6 p 144" ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

Du kan poste nå og registrere deg senere. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Ditt forrige innhold har blitt gjenopprettet .   Tøm tekstverktøy

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Del

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig Informasjon

Arkivverket bruker cookies (informasjonskapsler) på sine nettsider for å levere en bedre tjeneste. De brukes til bl.a. skjemaoppdateringer og innlogging. Bruk siden som normalt, eller lukk informasjonsboksen for å akseptere bruk av cookies.