Gå til innhold
Arkivverket

Skifteregister Troms 1690-1805 - protokoll 5 og 6, Tromsø sorenskriveri


Grete Singstad
 Del

Recommended Posts

I Skifteregister Troms 1690-1805 får man tilslag på skifteprotokoll nr. 5 1745-51 og nr. 6 1752-1754,Tromsø sorenskriveri.

 

Siden jeg ikke finner disse protokollene antar jeg at de ikke er skannet/lagt ut ennå.

Er det derfor det står en n foran folio eller betyr det noe annet?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er det derfor det står en n foran folio eller betyr det noe annet?

 

Ifølge dokumentasjonen inneholder feltet Folio følgende informasjon: Folioside for protokoller og nummer i pakken for pakker (eks. n 34 betyr skifte nr. 34 i den aktuelle pakken)

 

Stykke 5 og 6 er altså pakker med skifter, ikke skifteprotokoller, hvilket kan være årsaken til at de i sin tid ikke ble mikrofilma.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk for svar, Kristian. Skulle ønske disse skiftene var digitalisert - vi har blitt bortskjemte :-)

 

Kanskje noen privatpersoner tar jobben med å få dem fotografert?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 år senere...

Dumpet borti dette "problemet" i dag.

 

Jeg kan ikke finne skiftene scannet, men kanskje det i løpet av de to siste åra er noen som har gått som har fotografert disse på privat basis?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 1 år senere...
2 timer siden, Øyvind S. Larsen skrev:

Ligger dette på Riksarkivet eller Statsarkivet i Tromsø?

 

Sorenskriverarkivene oppbevares i statsarkivene.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 Del

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig Informasjon

Arkivverket bruker cookies (informasjonskapsler) på sine nettsider for å levere en bedre tjeneste. De brukes til bl.a. skjemaoppdateringer og innlogging. Bruk siden som normalt, eller lukk informasjonsboksen for å akseptere bruk av cookies.