Gå til innhold
Arkivverket

Oppdatert! Skannet materiale i Digitalarkivet utilgjengelig


Anette S. Clausen
 Del

Recommended Posts

Serveren til Digitalarkivet som inneholder alle de digitale bildene til kirkebøker, pantebøker, skifter, mm. har takket for seg. Vi må få på plass en ny server, men det blir fredag kveld før alt er på plass på den nye serveren. I mellomtiden prøver vi å reparere den utslitte serveren med en ny strømforsyning. Hvis det er det som skal til så har vi tjenestene oppe igjen i løpet av dagen.

 

Vi beklager til dere alle sammen for nedetiden. Vi vet at det vil være svært uheldig for mange av dere, men det arbeides så fort som mulig med å få på plass en ny server og trøsten får være at den vil være stabil og fungere godt.

 

Jeg kommer tilbake med mer informasjon så snart jeg vet noe mer.

Endret av Anette S. Clausen - Digitalarkivet
Ny informasjon
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Anette,

 

Takk for informasjon. Jeg var litt i stuss om det var den transatlantiske forbindelse som sviktet, men nå er jeg en smule beroliget. Håper ikke noe av kildematerialet må skannes på nytt (back-up er jo greit å ha).

 

Dette blir nesten litt som verden var før høsten 2005 inntil ny server er på plass igjen. Hvordan var det nå egentlig vi forsket før vi fikk digitalt tilgjengelig kilder mon tro? Skal se vi må belage oss på et eller flere fysiske arkivbesøk.:-)

 

Om noe rekker å komme på plass innen helgen, så håper jeg det blir kirkebøkene først.

 

Vennlig hilsen

 

Are

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er kun selve maskinen som er brutt sammen. Innholdet, dvs. de digitale bildene, er intakt og venter bare på å komme seg ut på nettsidene igjen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi fjerner ikke tråder selv om en sak er avsluttet. Debattforumet fungere også som et arkiv (dette er jo arkivverket!), og både vi i arkivverket og publikum har da anledning til å se at vi hadde dette problemet nå, og hvis det oppstår et tilsvarende problem seinere kan både vi og dere ha nytte av akkurat den informasjonen. Ikke minst hvis dette til stadighet gjentar seg, har dere lett tilgang til dokumentasjon om akkurat det, og med stor rett klage på at dette er for dårlig.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

Du kan poste nå og registrere deg senere. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Ditt forrige innhold har blitt gjenopprettet .   Tøm tekstverktøy

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Del

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig Informasjon

Arkivverket bruker cookies (informasjonskapsler) på sine nettsider for å levere en bedre tjeneste. De brukes til bl.a. skjemaoppdateringer og innlogging. Bruk siden som normalt, eller lukk informasjonsboksen for å akseptere bruk av cookies.