Gå til innhold
Arkivverket

Sverre Anton Gulbrandsen


Solfrid Vestaberg
 Del

Recommended Posts

Jeg har ovennevnte født 27 mai 1894 med bosted Bakkegaten 22 i Christiania. Dette får jeg til å tilhøre Johannes kirken, men jeg finner ikke Sverre Anton født der. Foreldre var Ole Sigvart Gulbrandsen og Ragna Sofie Andersen. De bodde i Haakons gade 10, Christiania i 1900 folketellingen og hadde da følgende barn:

Karl A Gulbrandsen f. 01.11.1896 (ifølge 1910 folketellingen)

Inga Elida Gudbrandsen f. 06.05.1899 finner henne døpt i Kampen kirke 11.06.1899

Osval Gulbrandsen.

 

Far Ole Sigvart Gulbrandsen dør angivelig i 1901 og Ragna gifter seg pånytt med Alfred Karlsen. De bor som ektefeller i 1910 folketellingen i Kristiansandsgate 13, Christiania.

 

Jeg klarer ikke å finne vielsen mellom Ole Sigvart og Ragna, ei heller dåpen til Sverre Anton, Karl A og Osval. Videre finner jeg heller ikke vielsen mellom Ragna og Alfred Karlsen. Noen som har forslag til hvilke kirkesogn jeg skal lete i sett i forhold til de adressene jeg har oppgitt?

 

Jeg har prøvd Kampen, Johannes og Sagene, men jeg finner ikke noe i de kirkene bortsett fra Inga Elida sin dåp.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vielsen mellom Ole Sigvart og Ragna Sofie hos byfogden:

Kildeinformasjon: Oslo fylke, Oslo byfogd, Vigselsbok (borgerlig) nr. II 2 (1893-1897), Borgerlig viede 1893, side 3b-4a.

Permanent sidelenke: http://www.arkivverk...=ny&idx_side=-5

 

Vielsen mellom Alfred Karlsson og Ragna Sofie:

Kildeinformasjon: Oslo fylke, Oslo Hospital / Gamlebyen, Ministerialbok nr. 6 (1880-1975), Borgerlig viede 1906-1908, side 197.

Permanent sidelenke: http://www.arkivverk...y&idx_side=-190

 

Samme vielsen fra byfogden:

Kildeinformasjon: Oslo fylke, Oslo byfogd, Vigselsbok (borgerlig) nr. II 6 (1902-1907), Borgerlig viede 1907, side 379b-380a.

Permanent sidelenke: http://www.arkivverk...y&idx_side=-390

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Randi: Det var rett sønn av Ole og Ragna og takk for at du linket dit. Der fant jeg litt flere som jeg lette etter :)

 

Inge: Tusen takk for linkene til Oslo byfogd. Skjønner ikke at jeg ikke tenkte på å lete der. Fant masse informasjon jeg ikke hadde siden byfogden har jo nesten skrevet alt om parene så det var jo kjempeflott. Langt flere opplysninger der enn hva man normalt finner i kirkebøkene :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

Du kan poste nå og registrere deg senere. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Ditt forrige innhold har blitt gjenopprettet .   Tøm tekstverktøy

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Del

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig Informasjon

Arkivverket bruker cookies (informasjonskapsler) på sine nettsider for å levere en bedre tjeneste. De brukes til bl.a. skjemaoppdateringer og innlogging. Bruk siden som normalt, eller lukk informasjonsboksen for å akseptere bruk av cookies.