Gå til innhold
Arkivverket

Regler for siden?


Åse Anna
 Del

Recommended Posts

Jeg har lagt inn samme spørsmål DISNorges slektsforum og også på dette forum.- uten å opplyse om det. Er det galt? Virker slik - og i så fall greit nok Noen ganger kan det vel være nyttig å gjøre dette men da med opplysning om at det ligger i begge fora?Mvh Åse Anna

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er vel ingen regel om det, men kanskje litt folkeskikk? Det er nokså trasigt å bruke tid på å hjelpe nokon som alt har fått svar på spørsmålet i eit anna forum... Det er ikkje sikkert "vi" gidd å hjelpe deg neste gong.

 

Dersom du lagar ei lenkje frå spørsmålet i det eine forumet til spørsmålet i det andre forumet, og omvendt, kan vi sjekke om nokon alt har hjelpt deg. Då er det ok å ha same spørsmålet fleire stadar (ikkje for mange...).

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er vel ingen regel om det, men kanskje litt folkeskikk? Det er nokså trasigt å bruke tid på å hjelpe nokon som alt har fått svar på spørsmålet i eit anna forum... Det er ikkje sikkert "vi" gidd å hjelpe deg neste gong.

 

Dersom du lagar ei lenkje frå spørsmålet i det eine forumet til spørsmålet i det andre forumet, og omvendt, kan vi sjekke om nokon alt har hjelpt deg. Då er det ok å ha same spørsmålet fleire stadar (ikkje for mange...).

Tussen takk for klokt og godt svar.. Det kjennes rart at begge innleggene mine er gjort "bleke" - altså ikke aktive på begge sidene. Hadde vært ok å fått en .mer direkte korreks.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er bare hos deg de er bleke, og de er bleke inntil det kommer nye innlegg på samme tema.

Det at de er bleke, er altså ikke noen korreks. Sånn er det hos oss alle, på alle emner som vi er inne på.

Hvis det har kommet et nytt innlegg neste gang du går inn, vil du se at teksten igjen har blitt halvfet.

 

Dette er en grei ordning som gjør at vi slipper å bruke unødvendig tid på å sjekke emner som det ikke har skjedd noe nytt på siden sist vi var inne.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er bare hos deg de er bleke, og de er bleke inntil det kommer nye innlegg på samme tema.

Det at de er bleke, er altså ikke noen korreks. Sånn er det hos oss alle, på alle emner som vi er inne på.

Hvis det har kommet et nytt innlegg neste gang du går inn, vil du se at teksten igjen har blitt halvfet.

 

Dette er en grei ordning som gjør at vi slipper å bruke unødvendig tid på å sjekke emner som det ikke har skjedd noe nytt på siden sist vi var inne.

Men et er ffortsatt blekt eter ditt innlegg!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så fort du har vært inne på emnet, blir det bleket ned. Men jeg tror nok at det var halvfete typer på dette emnet før du åpnet det?

Dette emnet (ditt emne) var halvfett hos meg før jeg åpnet det nå (fordi du hadde skrevet et nytt innlegg), men nå vil det igjen være bleket (hos meg).

 

Uansett ligger det ingen korreks i dette, for det skjer automatisk. Det er ingen som gjør dette manuelt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

Du kan poste nå og registrere deg senere. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Ditt forrige innhold har blitt gjenopprettet .   Tøm tekstverktøy

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Del

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig Informasjon

Arkivverket bruker cookies (informasjonskapsler) på sine nettsider for å levere en bedre tjeneste. De brukes til bl.a. skjemaoppdateringer og innlogging. Bruk siden som normalt, eller lukk informasjonsboksen for å akseptere bruk av cookies.