Gå til innhold
Arkivverket
Torbjørn Henrik Hillersøy

Peder Martinus Olufson Kvinge, Bergen

Recommended Posts

Peder var son til Hille Pedersdtr. frå Fanøya under garden Batalden i Flora Kommune, S. & Fj. og Oluf Kvinge frå Bergen. Hille budde i Bergen på 1890-talet. Ho gifta seg i 1899 med Didrik Olsen frå Batalden, og sonen Peder budde i Batalden i om lag 10 år. Han flytta attende til Bergen i 1909, og i 1910 var han bakarlærling og budde i Markens Tverrgate 10. Etter 1910 finn eg ikkje spor etter Peder. Er det nokon som kjenner til han? Kven vart han gift med? Fekk han etterkomarar? Mvh Torbjørn

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
Mette R Francke

Hei

Når og hvor er Peder født ?

Mette

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Peder var fødd i Bergen i 1892! (shift-tasten min virker ikke i dette programmet?!?!) Torbjørn

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Eg fann vel dåpen eller fødselen i dei søkbare databasane for Bergen..

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
Rune Bergesen

Han er gift i MK 25/9-1915. Konen Margit er enke i 1934 bor i Jonas Lies Vei 15f, hun dør 22/9-1953. Her kan du spørre Statsarkivet i Bergen om Dødsmeldingen, der vil kanskje stå når Peder dør.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Mange takk Rune!!! Sidan han budde i Marken, har eg leita etter giftermålet i kirkebøkene for Nykrk. og Johanneskrk. , men ga opp etterkvart. Då blir det å leite etter etterkomarar i krkbøker for MK, og i krkbøker for kyrkjer i nærleiken av Jonas Lies vei (Årstad vel?) Dette var supert! Og takk for tips!Mvh Torbjørn

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
Rune Bergesen

Peder Martin Olafsen dør i Flora 16/10-1926, bolig Skuteviksveien 42, i dødsmeldingen nevnes konen Margit, også nevnes som arving moren Hilda Judite Olsen Florø

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

fant faktisk ikkje giftermålet i krk.bok for Mariakirken 25/9 1915 ...men det er jo supert at du fant dødsfallet i Florø!!

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
Rune Bergesen

Jeg så feil her, skal være SK

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Takk for det! :-)

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå

• Hvem er aktive   0 medlemmer

Ingen innloggede medlemmer aktive

Viktig Informasjon

Arkivverket bruker cookies (informasjonskapsler) på sine nettsider for å levere en bedre tjeneste. De brukes til bl.a. skjemaoppdateringer og innlogging. Bruk siden som normalt, eller lukk informasjonsboksen for å akseptere bruk av cookies.