Gå til innhold
Arkivverket

Hjelp til å finne igjen Gunnild Larsdtr. i 1875-tell. Skjønner ikke hvor hun er blitt av!!!


Kathe Røed
 Del

Recommended Posts

Jeg har funnet henne gift med Ole Erichsen Schøyen eie den 28.12.1838 i Aker krk

 

Permanent sidelenke: http://www.arkivverket.no/URN:kb_read?idx_kildeid=7694&idx_id=7694&uid=ny&idx_side=-236

Permanent bildelenke: http://www.arkivverket.no/URN:NBN:no-a1450-kb20061108030400.jpg

 

Jeg har notert at hun står oppført som g.m. Ole Erichsen og er bosatt Stampen - Vestre Aker i 1875-tellingen. Men jeg finner ikke ut hvor jeg har fått dette fra. Er det noen som har mulighet til å kikke litt? Jeg har saumfart 75-tell. fram og tilbake uten å finne ut av det - merkelig!!!!!

Men vennlig hilsen

Kathe T. Røed

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du fant det kanskje på FS?

 

 

 

Ole Eriksen, "Norway Census, 1875"

County: Akershus Clerical District: Vestre Aker Circuit Number: 12 List Number: 35 Event Place: Stampen Farm Number: M No 33 L No 42de Operator's Name: Person Number: 6 Absent: Name: Ole Eriksen Presumed Residence: Building of Residence: Gender: Male Relationship to Head of Household: Husfader Marital Status (Original Language): g Occupation: Dagarbeider Birth Year: 1816 Age (Estimated): 59 Birthplace: Aker Nationality: Religion: Disability: Length of Illness: Household Gender Age Birthplace Ole Eriksen M 59 Aker Gunhild Larsdatter

F 58 Eidsberg

 

https://familysearch.org/pal:/MM9.1.1/SP9B-V4N

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har notert at hun står oppført som g.m. Ole Erichsen og er bosatt Stampen - Vestre Aker i 1875-tellingen. Men jeg finner ikke ut hvor jeg har fått dette fra. Er det noen som har mulighet til å kikke litt? Jeg har saumfart 75-tell. fram og tilbake uten å finne ut av det - merkelig!!!!!

 

FT1875 for Aker finnes foreløpig ikke i Digitalarkivet, så kanskje har du enten slått opp i originalen eller på mikrofilmen, eller noen har gjort dette for deg.

 

Tillegg: Jeg ser nå at Ann-Mary Engum har kommet med et vel så plausibelt forslag.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tusen takk til begge to!! Idiotisk å ikke notere hvor man finner ting og tang, men jeg pleier å gjøre det.

Jeg ser også at Stampen er en utskilt del av en av Ekeberg- gårdene. Så da vet jeg det!

Vil FT for 1875 komme på Dig.Arkivet om ikke lenge?

Mvh

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

Du kan poste nå og registrere deg senere. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Ditt forrige innhold har blitt gjenopprettet .   Tøm tekstverktøy

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Del

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig Informasjon

Arkivverket bruker cookies (informasjonskapsler) på sine nettsider for å levere en bedre tjeneste. De brukes til bl.a. skjemaoppdateringer og innlogging. Bruk siden som normalt, eller lukk informasjonsboksen for å akseptere bruk av cookies.