Gå til innhold
Arkivverket

Arkivet etter Landsfengselet for kvinner - Margrethe Hess 1910


Lars E. Øyane
 Del

Recommended Posts

FT1910 for Christiania syner i Storgata 33 på "Landsfængsel og Arbeidshus for Kvinder" (http://digitalarkivet.arkivverket.no/ft/person/pf01036392232495) som første fange:

 

Margrethe HESS, fødd i Lærdal 23.6.1869.

 

Margrethe Hansdotter Hess var fødd i Lærdal 22.6.1869 som dotter av Hans Hess Halvorson og kona Karen Ingebrigtsdotter. Ho voks opp i Lærdal, men flytte tidleg til Bergen der me veit ho framleis budde i 1902. Men i 1909 var ho busett i Lakkegata 24 i Christiania då ei dotter Liv vart fødd (utanfor ekteskap). Den seinare lagnaden hennar er ukjend!

 

Frå Statsarkivet i Oslo (ved Odd Halvorsen) får eg opplyst: "Arkivet etter Landsfengslet for kvinner kan ha fangeopplysninger som gir spor å gå etter. Kanskje er det best å starte der? Det er Riksarkivet som har dette arkivet. Vi vet ikke om hun var dømt for noe som skjedde i Kristiania - eller et annet sted i landet. Vi vet i og for seg heller ikke om hun valgte å bosette seg i Kristiania etter endt soning. Det er mulig domsaktene etter henne er hos oss, i arkivet etter Oslo politidistrikt. Denne serien er så tidkrevende å lete i at vi helst vil ha noe mer å gå på først." Dette vart skrive FØR eg visste at Margrethe var busett i Lakkegata 24 i 1909!

 

Eg er kort og godt interessert i:

 

* Kva tid vart Margrethe innsett, og kva var ho dømd for?

 

^ Kva tid slepte ho ut, og kvar vart ho då av?

 

* Margrethe var ugift, men hadde ei dotter Hanne fødd i Bergen 4.9.1898 og ei dotter Liv fødd i Christiania 23.1.1909. Nemnest det noko om Margrethe sine næraste pårærande?

 

Eg takkar so mykje på førehand for hjelpi!

 

Med venleg helsing,

 

Lars E. Øyane

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Margrethe Hess ble dømt gjentatte ganger for diverse forhold. Vedlagt følger kopi av innførslene hennes i fangeprotokollene fra Landsfengselet for kvinner, protokollene Gg-0007-0009.

 

Vennlig hilsen

 

Seksjon for brukertjenester

 

hess.pdf

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hjarteleg takk til Riksarkivet for kjempefine opplysningar om Margrethe Hess! Her var det litt av kvart å lesa igjennom, og særleg var det interessant å sjå at opplysningane om ho strekte seg heilt fram til 1917 eller 1918. Kanskje døydde ho på den tidi?

 

Med venleg helsing,

 

Lars E. Øyane

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hjarteleg takk til Yngvefor nytt interessant innlegg.

 

Me kan vel ikkje tolka dete på anna vis enn at anten:

 

* vart Margrethe ein lovlydig borgar frå 1917, eller

 

* ho gifte seg og skifte ættenamn, eller

 

* ho døydde

 

Eg finn ikkje noki Margrethe Hess som avlidi i Christiania/Oslo fram t.o.m. 1930, og eg finn ho heller ikkje under namnet Margrethe Hansen fram t.o.m. 1923.

 

So, kvar vart ho av??

 

Med venleg helsing,

 

Lars E. Øyane

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hjarteleg takk til Tom for spennande innlegg!

 

Sjølve bileti er altso i politiet sitt eige, men kvar kan ein sjå desse? Lyt ein kontakta politiet direkte?

 

Med venleg helsing,

 

Lars E. Øyane

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

Du kan poste nå og registrere deg senere. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Ditt forrige innhold har blitt gjenopprettet .   Tøm tekstverktøy

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Del

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig Informasjon

Arkivverket bruker cookies (informasjonskapsler) på sine nettsider for å levere en bedre tjeneste. De brukes til bl.a. skjemaoppdateringer og innlogging. Bruk siden som normalt, eller lukk informasjonsboksen for å akseptere bruk av cookies.