Gå til innhold
Arkivverket

Emma Frøysli (g. Sæteren) sine foreldre, info om dem og datoer


Knut Hagaseth Sæteren
 Del

Recommended Posts

Hei.

Jeg skulle gjerne funnet ut noe mer om foreldrene til Emma Frøysli, min oldemor. Hun giftet seg med Gustav Sæteren og tok navnet hans. Emma sine foreldre het Hans Frøysli og Berthe Frøysli. Usikker på om etternavnet skrivet med eller uten "d" i slutten av navnet.

De er nok fra Nordre Land (Torpa). Det jeg ønsker å finne ut er dato når de er født og når de døde. Finnes det mere informasjon takker jeg gjerne ja til det. Hadde også vært fint å fått vite navnet til foreldrene til Hans og Berthe.

Takk!

Mvh Knut

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Mange av de mest brukte kildene for slektsgransking er lagt ut på Digitalarkivet www.digitalarkivet.no for at brukerne selv skal kunne lete. Vi foreslår at du starter med å undersøke folketellinger og kirkebøker. Det kan være til stor hjelp først å ta en titt på Arkivverkets nettside om hvordan starte med slektsgransking: http://www.arkivverket.no/arkivverket/Bruk-av-arkiv/Slekt

 

Dersom du har opplysninger om når disse personene kan ha levd, anbefaler vi at du føyer til disse opplysningene nedenfor her, da dette vil gjøre det mye enklere å søke etter dem.

 

Denne forespørselen flyttes til Brukernes eget forum.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Tellingsår: 1910
  • Kommune: Nordre Land
  • Kommunenummer: 0538
  • Navn på bosted: Frøslid nordre (gaard)

Antall personer registrert på bostedet: 8

Navn Familie-stilling Sivil-stand Yrke Fødselsår Fødested Etnisitet

 

Hans Lars. hf g Gaardbruker 21.01.1850 t

 

Berte Maria Andersd. hm g husgjerning Gaardkone 25.12.1848 t

 

Kristian Hans. s ug gaardsarbeide tømmerkjøring 28.11.1880 t

 

Beate Hansd. d ug husgjerning 23.07.1887 t

 

Klara Hansd. d ug fjøsstel 15.01.1892 t

 

Hans Hans. s ug gaardsarbeide 08.09.1889 t

 

Emma Hansd. d ug husgjerning 13.03.1894 t

 

Gudbrand Frøslid kaarmand ug lever av formue 25.02.1838 Hedalen

 

 

 

http://www.rhd.uit.no/folketellinger/ftliste.aspx?ft=1910&knr=0538&kenr=008&bnr=0017&lnr=00

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 1 måned senere...

Join the conversation

Du kan poste nå og registrere deg senere. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Ditt forrige innhold har blitt gjenopprettet .   Tøm tekstverktøy

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Del

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig Informasjon

Arkivverket bruker cookies (informasjonskapsler) på sine nettsider for å levere en bedre tjeneste. De brukes til bl.a. skjemaoppdateringer og innlogging. Bruk siden som normalt, eller lukk informasjonsboksen for å akseptere bruk av cookies.