Gå til innhold
Arkivverket
Torgn

Jakob Johnsen f. 09.03.1879 i Bamble, Telemark

Recommended Posts

Torgn

Jeg leter etter Jakob Johnsen og hans kones tidspunkt for død, har ikke lykkes med å finne dødstidspunktet deres i Kirkebøkene for Bamble (fødestedet) og Kragerø (Hvor han bodde en periode), Jeg har fått opplyst at han var sjømann, muilgens i utenrikstrafikk, og har fått sjekket registrene til sjøinnrulleringen for Kragerø, Porsgrunn og Brevik, men lyktes ikke med å finn han der (fikk hjelp av Statsarkivet i Kongsberg) Han var gift med ei dame fra Moss, så muligens er han innrullert i et annet distrikt? Etter mine opplysninger skal han og hans kone være død før 1926, da barna sendes til USA for å bli Adoptert bort. Barna hadde også bodd på Ringsjø i Bamble hos noen som ikke var slekt, regner derfor med at foreldrene var døde på det tidspunktet. Jeg har fått opplyst fra hans Grandnevø at han døde på sjøen uten at vedkommende sitter med mer informasjon om det. Jeg har Ingen opplysninger om han og hans kone etter 1910, så all informasjon som er mulig for å snevre inn perioden mellom 1910 og 1926 vil være til hjelp. Legger ved en fil med detaljert informasjon om Jakob, hans kone og hans barn. De er ikke å finne i Kirkebøkene i Kragerø i denne perioden over døde , i følge kirkevergen i Kragerø.

Jakob Johnsen og Eva Johanesen2.pdf

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
Jolanta Akre

Vennligst merk at tjenesten Skannet skiftemateriale ofte er det beste stedet for å lete etter dødsfallsregistrering. Når det gjelder sjøinnrullering, viser vi imidlertid til informasjon på våre nettsider.

Lykke til med din undersøkelse!

Vennlig hilsen

Jolanta Akre, Statsarkivet i Oslo

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå

• Hvem er aktive   0 medlemmer

Ingen innloggede medlemmer aktive

Viktig Informasjon

Arkivverket bruker cookies (informasjonskapsler) på sine nettsider for å levere en bedre tjeneste. De brukes til bl.a. skjemaoppdateringer og innlogging. Bruk siden som normalt, eller lukk informasjonsboksen for å akseptere bruk av cookies.