Gå til innhold
Arkivverket

Skifte etter leiermål, håper på hjelp til tyding.


Morten Sylte
 Del

Recommended Posts

13 post trin. 1714 vert Helge Hansdatter publ. absolv for å ha vorte besovet av Christen Revigen

18 trin same år får nemnde Christen Olsen Revigen sin syndeforlatelse for det samme.

 

Kildeinformasjon: Sogn og Fjordane fylke, Selje, Ministerialbok nr. A 2 (1704-1715), Fødte og døpte 1704, Publice absolverede 1712-1715, Døde og begravede 1704, side 3.

Permanent sidelenke: http://www.arkivverk...=ny&idx_side=-3

 

Det ser ut til at Christen får lide ekstra hardt for sitt utenomekteskaplige eventyr då det same året vert halde skifte på Refviken og det ser ut som at kona hans har krevd ekteskapet oppløyst. Men dette er svært vanskelig skrift og eg har til dels store problem med å lese det som står. Håpar nokon kan lese skiftet for meg og gje ein oppsummering. Skulle nokon finne tid og anledning ser eg gjerne at skifteingressen vert fulltolka.

 

Sjå nede høgre side: Refvigen i Stads skib.

Kildeinformasjon: Sogn og Fjordane fylke, Nordfjord sorenskriveri, Skifteprotokoll A 5b , 1713-1715, oppb: Statsarkivet i Bergen.

Merknader: Fol. 285-560. Register bak i protokollen.

Permanent sidelenke: http://arkivverket.n..._read/24222/77/

 

mvh

Morten Sylte

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det ser ut til at Christen får lide ekstra hardt for sitt utenomekteskaplige eventyr då det same året vert halde skifte på Refviken og det ser ut som at kona hans har krevd ekteskapet oppløyst. Men dette er svært vanskelig skrift og eg har til dels store problem med å lese det som står. Håpar nokon kan lese skiftet for meg og gje ein oppsummering. Skulle nokon finne tid og anledning ser eg gjerne at skifteingressen vert fulltolka.

 

Den korte oppsummeringa av skiftets innledning er at Kristen i sin ektestand har begått leiermål med Helge Hansdatter, og at man nå skal gjøre opp boet til deling mellom Kristen og kona, etter fratrekk av gjeld.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Den korte oppsummeringa av skiftets innledning er at Kristen i sin ektestand har begått leiermål med Helge Hansdatter, og at man nå skal gjøre opp boet til deling mellom Kristen og kona, etter fratrekk av gjeld.

 

Takk for det, Kristian.

 

Då hadde eg forstått hovedbodskapen i skiftet korrekt. Det kan sjå ut som at namnet på kona til Christian ikkje er nemndt nokon stad. Stemmer det?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 

Det kan sjå ut som at namnet på kona til Christian ikkje er nemndt nokon stad. Stemmer det?

 

Det kan faktisk se slik ut. Hun omtales bare som "hustruen", både innledningsvis og i utlodninga.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det kan faktisk se slik ut. Hun omtales bare som "hustruen", både innledningsvis og i utlodninga.

 

 

Ok, det ser ut som at eg ikkje skal finne få bekrefta namnet hennar då! Synd men slik er det. Har ein mistanke om at ho kan ha vore ei syster av Helge/a men finn det ikkje skrive eller bekrefta nokon anna stad enn i ei svært uetterettelig kilde... ei anna - og mykje meir sikker - kilde fortel at ein Christen Olsen Skram giftar seg med ei Eli Rasmusdatter Moløen i 1679. Men namnelikheit gjev ikkje automatisk to strek under svaret. Ein får tru at ei anna kilde dukkar opp seinare.

 

Tusen takk for hjelpa.

 

Morten

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

Du kan poste nå og registrere deg senere. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Ditt forrige innhold har blitt gjenopprettet .   Tøm tekstverktøy

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Del

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig Informasjon

Arkivverket bruker cookies (informasjonskapsler) på sine nettsider for å levere en bedre tjeneste. De brukes til bl.a. skjemaoppdateringer og innlogging. Bruk siden som normalt, eller lukk informasjonsboksen for å akseptere bruk av cookies.