Gå til innhold
Arkivverket

Elisabet Lovise Hammerstad, døde i Bergen etter 1875 ?


Bente Borgen
 Del

Recommended Posts

Elisabet Lovise Wilhelmine Andersen ble født i Moss i 1815.

Hun gifter seg i Stryn med corporal Erik Pedersen Hammerstad.

Han blir seinere politbetjent og de slår seg ned i Bergen hvor de får 7 barn i 1840-årene.

 

25. november 1850 dør hennes mann.

 

Vi finner henne i folketellingene i Bergen for 1865 og 1875, men etter det er hun forsvunnet for meg.

 

Noen som har noen forslag her?

 

 

Mvh

Bente Borgen

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei. Det jeg har notert på Elisabeth er:

under folketellingen i Bergen 1875 bor hun i Rode 11 hus 208i. Dokkevn. 3.Hun er da enke,og hun har født 6 barn.(konf.dødsannonse for Erich Hammerstad).Når hun dør (enke i 35 år) bor hun i rode 23- 203 Absalom Beyersgt. 1. Der bor og sønnen Edvard som er sjømann, med sin Caroline og familie.

Hun er konf. 8 aug 1830 i Moss. Antagelig flytt til Stryn da faren døde i mai 1836.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei.

Nei denne Elisabet Lovise Wilhelmine Andersen er ikke lett å følge bakover.

Det jeg har funnet som sikkert foreløpig er at hun er født 11/2-1815 og døpt 26/2 1815 på Moss av foreldre Anders Andersen Braaten og Anne Kirstine Andersdatter (Olsdatter i 1801 tellingen). Foreldrene var gift 21/12-1794 på Moss. Elisabeth er den yngste av deres 6 fødte barn. Deres første barn Nils f 1795 levet ca en uke og døde før dåp . Anne Malene og Gunder er med i 1801 tellingen.Så kom Gunilde i 1802 og Nicoline Dorthea 1805. Og 10 år etter kop da Elisabeth. Anders Andersen var Nasjonal soldat (Grenader) og jordløs husmann. Jeg regner med at Anders Nielsen på Grimsrød er hans far og at moren da het Maria Ellevsdatter. De flyttet til Braaten.

 

Terje

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

Du kan poste nå og registrere deg senere. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Ditt forrige innhold har blitt gjenopprettet .   Tøm tekstverktøy

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Del

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig Informasjon

Arkivverket bruker cookies (informasjonskapsler) på sine nettsider for å levere en bedre tjeneste. De brukes til bl.a. skjemaoppdateringer og innlogging. Bruk siden som normalt, eller lukk informasjonsboksen for å akseptere bruk av cookies.